مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-22سياسي

دادستان سابق به آخر خط رسید: دفاعیه سعید مرتضوی رد شد


طبق اعلام دادگاه، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران با نظر اکثریت قضات رد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک با نظر اکثریت قضات رد شده است.

میرمجید طاهری، وکیل عبدالحسین روح الامینی و زهره حقیقی، والدین محسن روح الامینی از رد دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده بازداشتگاه کهریزک خبر داده است.

سعید مرتضوی متولد سال 1346 در شهر تفت مدت ها به عنوان قاضی فعالیت کرد.

او از 1382 تا 1389 دادستان تهران و از 1388 تا 1389 معاون دادستان کل کشور بود و از 1390 تا 1392 ریاست سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، او به دلیل پرونده های تعطیلی مطبوعات و شکنجه معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری 1388 و مرگ مشکوک زهرا کاظمی شناخته می شود.

از روزی که در پرونده کهریزک از قضاوت تعلیق و مجبور به ترک دادستانی شد، روزهای بسیاری را در قامت یک متهم پله های دادگستری را بالا و پایین رفت و در نهایت هم راهی زندان اوین شد که سال 88 بسیاری با حکم او پشت میله های همان روزگار را سپری کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان سابق به آخر خط رسید: دفاعیه سعید مرتضوی رد شد

دادستان سابق به آخر خط رسید: دفاعیه سعید مرتضوی رد شد