مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 23:352020-09-21پزشكي

از خنثی کردن خمپاره در قلب بیمار تا خون پزشکی که جان رزمنده را نجات داد


40 سال از آن روزها می گذرد؛ روزهای موشک و دود، اشک و آه و خون، درگیری در مجنون و.

آن روزها با همه آلامی که برای ملت ما بر جای گذاشت، مملو از صحنه های زیبا و شگفتی بود؛ - خبرگزاری فارس - گروه سلامت: روزهایشان سخت می گذرد؛ با پوشش ایزوله و ماسکی که نفس شان را تنگ می کند، در هوای گرم میدان جنگ؛ تمام وقت خود را بر بالین بیمار می گذرانند، گاهی اشک می ریزند برای بیمارانی که جلوی چشم شان از دنیا می روند گاهی هم از برگشتن یک بیمار به زندگی، غرق در اشک شوق می شوند.

حالا کرونا ، از همه دوری می کنند اما پزشکان جان شان را کف دست شان گذاشته اند و در تمام لحظه ها دغدغه نگهداشتن جان آدم ها را دارند.

شرایط این روزها، آدم را یاد روزهای جنگ می اندازد؛ روزهایی که کادر درمان مانند این روزها جانشان را بر کف دست می گذاشتند و راهی جبهه ها می شدند تا از مجروحان و بیماران پرستاری کنند.

فداکاری های این روزها من را به یاد آن دوران می اندازد و خاطرات جهاد و افتخار آفرینی پزشکان در آن دوران سخت را برایم تداعی می کند، هفته دفاع مقدس بهانه ای می شود تا فداکاری های پزشکان آن دوران را مرور کنیم، از انجام جراحی های بدون بیهوشی تا تامین داروها در شرایط سخت و دشوار تحریم و جنگ! *رکورد 11 هزار عمل جراحی بیمارستان هوایی دزفول در ساعات خاموشی، داستان های ناگفتنی زیاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خنثی کردن خمپاره در قلب بیمار تا خون پزشکی که جان رزمنده را نجات داد

از خنثی کردن خمپاره در قلب بیمار تا خون پزشکی که جان رزمنده را نجات داد