مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 20:202020-09-21پزشكي

عوارض گزش ساس؛ غول بی شاخ و دم تختخواب


حشره شناس و متخصص کنترل آفات شهری از «ساس» به عنوان یکی از خونخوارترین حشرات نام برد که که پس از گزش بدن و مکیدن خون فرد، افزون بر بروز علایم پوستی، - جی پلاس ، وحید درخش احمدی، این موجودات خونخوار را ساس تخت خواب (Bed bugs) معرفی کرد و گفت: آرواره های بالا­ی این حشرات به صورت میله هایی(استایلت) درآمده اند که باعث سوراخ شدن پوست شما میشوند در مقابل آرواره های پایین این حشرات به یکدیگر متصل شده اند و دو کانال در بین آنها به وجود می ­آید که یکی از آنها کانال غذایی و دیگری کانال بزاقی نام دارد.

وی ادامه داد: این کانال ها به صورت دو لوله توخالی هستند که از طریق یک لوله، بزاق دهان خود را که حاوی مواد ضد انعقادی برای گشاد کردن عروق و مانع لخته شدن خون می ­شوند، وارد پوست انسان می ­کند و از طریق لوله دوم خون را می ­مکند.

ساس ها توسط این مکانیسم ها یک رگ خونی متناسب را با فرو کردن پشت سر هم میله ها یا همان استایلت ها پیدا می ­کنند و خون شما را به طور متناوب می­­ مکند.

ساس ها، چمدانی منتقل می شوند درخش احمدی با تاکید بر اینکه این حشرات در چمدان و ساکی که بسته اید می­ توانند پنهان شوند و شما آنها را با خود به خانه یا هر جای دیگر ببرید، یادآور شد: به همین سادگی می ­توانید باعث آلودگی شدیدتر خانه و مکانی که در آن حضور دارید شوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض گزش ساس؛ غول بی شاخ و دم تختخواب

عوارض گزش ساس؛ غول بی شاخ و دم تختخواب