مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 11:252020-09-21اقتصادي

دولت روحانی تنها یک بار قانون خرید تضمینی را درست اجرا کرد


دولت روحانی از سال 92 تا 99 تنها یک بار قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را درست اجرا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس، مهدی سروی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: یکی از مواردی که در سال های اخیر کشاورزان همواره با آن مشکل داشتند بحث قیمت گذاری محصول گندم بود.

وی اظهار داشت: محصول گندم با توجه به مکانیزم تعیین قیمت همواره دچار مشکل می شد که این موضوع باعث نگرانی کارشناسان و کشاورزان مبنی بر تولید محصولات بالاخص اقلام اساسی را به دنبال داشت.

این کارشناس اقتصاد کشاورزی گفت: طی سال های گذشته بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب سال 68 مجلس شورای اسلامی دولت مکلف بود قیمت خرید تضمینی را تا پایان شهریور ماه اعلام کند و هر ساله هم باید به نحوی قیمت ها را تعیین می کرد که بالاتر از نرخ تورمی اعلامی بانک مرکزی باشد.

وی افزود: دولت یازدهم که از سال 92 سکان هدایت کشور را برعهده گرفت تا سال 99 تنها یک سال این قانون را به درستی اجرا کرد، در بقیه سال ها قیمت ها یا با تاخیر اعلام می شد یا به اندازه نرخ تورم افزایش پیدا نمی کرد.

سروی بیان داشت: سال گذشته کشاورزان به دولت اعتماد نکردند و گندم های تولیدی خود را به دولت نفروختند که این امر در نهایت منجر به واردات گندم، خروج ارز از کشور و در یک کلام خسارت جدی به مملکت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت روحانی تنها یک بار قانون خرید تضمینی را درست اجرا کرد

دولت روحانی تنها یک بار قانون خرید تضمینی را درست اجرا کرد