مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-21بين الملل

آیا در کشورهایی که حجاب الزامی نیست، گرایش به حجاب بیشتر است؟


یکی ادعاهایی که مخالفان حجاب الزامی مطرح می کنند این است که در کشورهایی مانند ترکیه عدم الزام حجاب باعث گرایش بیشتربه حجاب شده است.

این ادعا تا چه اندازه درست است؟ - مجله فارس پلاس؛ سیده راضیه حسینی: اجباری نبودن حجاب در کشورهایی مثل ترکیه و یا کشورهای اروپایی، باعث گرایش بیشتر دختران و زنان به حجاب شده است .

این یکی از ادعاهایی است که مخالفان حجاب اجباری، بارها مطرح کرده اند و آن را به عنوان دلیلی برای برداشتن الزام به حجاب عنوان می کنند.

این ادعا تا چه اندازه با واقعیت منطبق است؟ آیا واقعا حجاب در این کشورها سیر صعودی داشته است؟ و آیا هر نوع گرایش به حجاب به خاطر الزامی نبودن آن است؟ در این گزارش به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

  اول: آیا واقعا در ترکیه و کشورهای اسلامی شاهد افزایش گرایش به حجاب هستیم؟ هیچ پژوهش یا داده های موثقی در خصوص بالارفتن گرایش به حجاب در ترکیه و یا کشورهای مسلمان دیگری مثل مالزی وجود ندارد.

بلکه گزارش هایی در رسانه های این کشور حاکی از آن است که نسل جدید برخلاف نسل قبل، در حال فاصله گرفتن از حجاب و به خصوص پوشش سر هستند.

به عنوان نمونه پرتال خبری قنطره در گزارشی با این تیتر که روسری ها در حال سرخوردن هستند به بررسی کمرنگ شدن حجاب بین دختران جوان ترکیه پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا در کشورهایی که حجاب الزامی نیست، گرایش به حجاب بیشتر است؟

آیا در کشورهایی که حجاب الزامی نیست، گرایش به حجاب بیشتر است؟