موضوعات داغ: - مدافع پرسپوليس - تيم فوتبال پرسپوليس - ايران خودرو - كنكور كارشناسي ارشد - كارشناسي ارشد - باشگاه پرسپوليس - كنكور كارشناسي - شجاع خليل زاده - سرعت اينترنت - اعلام نتايج - مرادي نافچي - ايگور كولاكوويچ - كنده كاري - صادق واعظ زاده - ليگ دسته سوم فوتبال كشور - آزمون ورودي دوره دكتري - دانشجويان خارج از كشور - علي حسين - دانشگاه نورث ايسترن - كارگروه تسهيل - اهداي - مهتاب نصيرپور - كارن همايونفر

مطالب مرتبط:
اکران فیلم سینمایی آبادان یازده 60 در سینما ایران ارومیه
اکران فیلم سینماییchr(034)آبادان یازده 60chr(034) در سینما ایران ارومیه
پیامدهای فعال شدن مکانیسم ماشه بر اقتصاد ایران
ایران و پاکستان تقویت مناسبات میان استان های مرزی را بررسی کردند
فکری: نساجی مازندران، آژاکس فوتبال ایران است
-109 5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 14:202020-09-18فرهنگي

از هیجان رونمایی در «ونیز» تا چالش اکران در ایران


شهرام مکری کارگردان فیلم «جنایت بی دقت» که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از انجمن منتقدان مستقل در جشنواره ونیز شد، از تلاش برای اکران عمومی این فیلم در ایران تا پایان امسال خبر داد.

- :فیلم سینمایی جنایت بی دقت یکی از سه نماینده سینمای ایران در هفتادوهفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز بود؛ فیلمی که در بخش افق ها روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال از سوی انجمن منتقدان مستقل را برای نسیم احمدپور و شهرام مکری نویسندگان فیلمنامه این فیلم به ارمغان بیاورد.

جنایت بی دقت به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی نگار اسکندرفر این جایزه را در بخش جنبی جشنواره ونیز از آن خود کرد.

مکری پیش از این و با فیلم ماهی و گربه جایزه بهترین فیلم در بخش افق ها را در جشنواره فیلم ونیز از آن خود کرده بود؛ جایزه ای که امسال دیگر نماینده سینمای ایران یعنی دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرانی آن را به دست آورد.

شهرام مکری که پس از پایان جشنواره ونیز در ایتالیا، این روزها در آمریکا به سر می برد در این گفتگو از بازتاب های حضور نمایندگان سینمای ایران در جشنواره ونیز و همچنین برنامه ریزی برای اکران فیلم جنایت بی دقت در سینماهای ایران می گوید.

مشروح گفتگوی خبرگزاری مهر با شهرام مکری به بهانه توفیق جنایت بی دقت در اولین حضور بین المللی خود را در ادامه می خوانید.

* پیش از صحبت درباره حضور در جشنواره ونیز، ابتدا می خواهم درباره فیلم سینمایی جنایت بی دقت صحبت کنید اینکه فضای این فیلم تا چه اندازه از نظر ساختاری (سکانس پلان) و محتوایی مشابه کارهای قبلی شما است که طبیعتاً مخاطبان خاص خود را هم در سینمای ایران دارد.

این فیلم سینمایی به هر حال شبیه و ادامه کارهای قبلی است که انجام داده ام، البته شاید بگویم که از نظر اینکه فیلم در یک پلان اتفاق بیفتد مثل کارهای قبلی نیست و روایتش در یک پلان ممتد و بلند نیست.

می توان گفت فیلم از این نظر متفاوت با ساخته های قبلی من است و پلان های متعدد و متنوع و لوکیشن های مختلفی دارد.

اما از نظر اینکه آیا به لحاظ ساختار و یا دغدغه های موجود در فیلم شبیه فیلم های قبلی است، می گویم بله همین گونه است.

شاید همان میزان شباهتی که میان اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر با دو فیلم ماهی و گربه و هجوم وجود دارد.

می توان گفت جنایت بی دقت نیز در نسبتی با این فیلم ها قرار گرفته است.

به تعبیر دیگر فکر می کنم اگر مخاطب فیلم جنایت بی دقت را ببیند، می تواند حدس بزند که همان کارگردانی که آن فیلم های قبلی را ساخته آن را کارگردانی کرده است، اما معنایش این نیست که بازهم فیلم در یک پلان روایت شده است.

* این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز نمایش داشته و به تعبیری رونمایی شد؛ برداشت خودتان از بازخورد مخاطبان خارجی نسبت به این فیلم چگونه بود؟ هنگام مراحل فنی پایانی فیلم جنایت بی دقت فرصتی پیدا نشد که بتوانم فیلم را با مخاطب و یا مخاطب آزمایشی در ایران ببینم، فقط بچه هایی که کارهای فنی فیلم را انجام می دادند، فیلم را دیده بودند و با آنها تجربه مشترک تماشای فیلم را داشتم و همانطور که می دانید چنین تجربه هایی خیلی نمی تواند تجربه های دقیقی برای ارزیابی کار باشد.

به این دلیل که کسانی که کارهای فنی فیلم را انجام می دهند، به هر حال بریده بریده و مرتبط با حوزه فعالیت خود بخش هایی از کار را دیده اند.

جنایت بی دقت را واقعاً برای اولین بار با تماشاچیان خارجی در فستیوال ونیز دیدم و از این بابت که فیلمم را برای اولین بار در کنار تماشاچی غیرایرانی می دیدم، این تجربه برای من هیجان انگیز بود.

چرا که نمی دانستم مدل ارتباط آن ها با فیلم چگونه خواهد بود به همین دلیل جنایت بی دقت را واقعاً برای اولین بار با تماشاچیان خارجی در فستیوال ونیز دیدم و از این بابت که فیلمم را برای اولین بار در کنار تماشاچی غیرایرانی می دیدم، این تجربه برای من هیجان انگیز بود.

چرا که نمی دانستم مدل ارتباط آن ها با فیلم چگونه خواهد بود.

فیلم به گونه ای است که داستانی از تاریخ معاصر ایران را یادآوری می کند و از طرف دیگر در این فیلم با جزییاتی که تماشاچی ایرانی خیلی با آن آشنا هست، کار کرده ام و نمی دانستم فیلم می تواند با مخاطب غیرایرانی ارتباط برقرار کند یا خیر.

خوشبختانه اتفاق خوبی که در فستیوال ونیز رخ داد، این بود که فهمیدم جنبه ای از فیلم که جنبه های مربوط به خود سینما است، به دلیل اینکه یک زبان مشترک بین ملت های دنیا است، با تماشاچی غیرایرانی ارتباط خوبی برقرار کرد.

از این بابت خیالم راحت شد که فیلم این امکان را دارد که در فستیوال هایی در خارج از ایران و یا نمایش هایی در خارج از ایران به نمایش دربیاید، یکی دیگر از معیارهایی که آدم می تواند بفهمد که فیلم با مخاطب غیر ایرانی ارتباط برقرار کرده است یا خیر، پخش کننده های خارجی هستند که ممکن است برای اکران یا قرارداد فیلم بیایند و ابراز تمایل کنند که می خواهند فیلم را در کشورشان پخش کنند.

* که این اتفاق خوب برای جنایت بی دقت رخ داد.

بله در طول برگزاری جشنواره و نمایش فیلم در ونیز، خانم میرشب پخش کننده بین المللی فیلم قراردادی با یک شرکت فرانسوی از طریق شرکت دیریم لپ امضا کرد که اتفاق خیلی خوبی بود و به نظر من این یک نشان دیگری است برای من که فیلم می تواند با مخاطب بین المللی ارتباط برقرار کند، از طرف دیگر خیلی به ارتباط فیلم با تماشاچی ایرانی امیدوار هستم و فکر می کنم که مطابق معمول احتمالاً نظرات موافق و مخالف برای فیلم شکل می گیرد اما فیلم برای مخاطب ایرانی می تواند جنبه های جذاب بیشتری دارد.

* شما در جشنواره ونیز در کنفرانس تولید مشترک هم حضور داشتید و از مزایای تولید مشترک با سینمای ایران صحبت کردید، کمی در این باره توضیح دهید و فکر می کنید در شرایط فعلی که ایران دچار تحریم های بسیاری شده است، این کنفرانس و صحبت هایی که در آن رد و بدل شد تا چه اندازه کمک به جذب سینماگران خارجی برای تولدی فیلم در ایران می کنند؟ یکی از راه هایی که سینمای امروز دنیا بر اساس آن فعالیت می کند تولید مشترک است؛ تولیدات مشترک از دو جنبه بسیار مهم هستند، یکی اینکه باعث چرخش اقتصادی بزرگ تری در سینما می شود و تولید مشترک غالباً بین چند کشور، باعث می شود شرایط اکران محصول نهایی بین مخاطبان چند کشور مورد بررسی قرار گیرد.

از طرف دیگر مراودات فرهنگی که بین کشورها برای تولید مشترک شکل می گیرد حائز اهمیت است؛ از نظر نیروی کار و تبادل نیروی های متخصص گرفته تا آشنایی با فرهنگ کشورهایی که فیلم در آن ها فیلمبرداری می شود.

این ها بسیار مهم است.

به لحاظ الگوهای تولیدی، ساختار سینمای ایران شبیه به ساختار سینمای اروپا است و همان گونه رفتار می کند، منظور من این است که مانند سینمای هندوستان یا آمریکا یا کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن، تولیدات در ایران کمپانی محور نیست و از این نظر شاید نزدیک به مدلی است که مثلاً در فرانسه یا در آلمان، انگلستان و یا ایتالیا حتی کشورهای مانند سوییس و سوئد وجود دارد از این دو جنبه تولیدات مشترک در دنیا خیلی مطرح است.

از طرف دیگر به نظر می رسد به لحاظ الگوهای تولیدی، ساختار سینمای ایران شبیه به ساختار سینمای اروپا است و همان گونه رفتار می کند، منظور من این است که مانند سینمای هندوستان یا آمریکا یا کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن، تولیدات در ایران کمپانی محور نیست و از این نظر شاید نزدیک به مدلی است که مثلاً در فرانسه یا در آلمان، انگلستان و یا ایتالیا حتی کشورهای مانند سوییس و سوئد وجود دارد.

در این کشورها هم تولیدات سینمایی کمپانی محور نیستند.

ما با یک نگاه به کشورهای اروپایی می بینیم که الگوی آن ها در این سال ها بر اساس تولیدات مشترک شکل گرفته و تولیدات مشترک در این کشورها خیلی قوی هستند.

خیلی پربار در این حوزه کار می کنند.

به همین دلایل به نظرم شرکت در یک نشست تخصصی که قرار بود در آن در مورد تولیدات مشترک حرف زده شود و امکانات و پتانسیل ایران در آن معرفی می شد، فرصت خوبی بود.

فرصتی که حداقل در آن از جذابیت ها و ظرفیت های تولید مشترک در سینمای ایران صحبت کردیم.

اما متاسفانه فکر نمی کنم نتیجه چنین نشست هایی تا زمانی که نتوانیم مراودات مالی و فرهنگی با دنیا داشته باشیم، چندان کارساز باشد.

فعلاً شاید مقدمات و زمینه چینی اولیه است و قبل تر از آن باید تصمیم های بزرگ تری در کشور ما گرفته شود به لحاظ اینکه مشخص شود در حوزه رابطه مالی و فرهنگی رابطه کشور ما با جهان چه رابطه ای است.

اینها اول باید تعریف شود و بعد در دل این رابطه است که تولیداتی می تواند در سینما شکل بگیرد که این تولیدات وابسته به روابط هستند، وقتی که روابط قطع است فکر می کنم که شاید شرکت کردن در این کنفرانس ها و در چنین نشست هایی صرفاً به دیگران یادآور می کند که شاید باید زودتر قدمی در این مورد برداشته شود.

* از بین سه فیلم ایرانی که در ونیز نمایش داده شد، فرصت کردید فیلم های دیگر را هم رصد کنید، بازخوردها درباره نمایندگان سینمای ایران چگونه بود.

قبل از جشنواره از طریق دوستانی که با فستیوال ونیز مرتبط بودند می شنیدم که فیلم های ایرانی امسال خیلی مورد توجه هیات انتخاب فستیوال ونیز قرار گرفته اند و دوستانی که در هیات انتخاب فستیوال ونیز بودند درباره فیلم های ایرانی به عنوان فیلم هایی که امسال قدرتمند هستند و انتخاب را سخت می کنند حرف می زدند.

از طرف دیگر انتخاب سه فیلم ایرانی در بخش های اصلی این رویداد جزو اتفاق های کم سابقه بود به همین دلیل شاید بتوانیم بگوییم فیلم های ایرانی امسال در مرحله انتخاب، شانس خوبی در ونیز داشتند، از طرف دیگر در بخش جوایز نیز اتفاق خوبی که افتاد این بود که هرکدام از فیلم ها جایزه ای را گرفتند که مهمتر از همه فیلم دشت خاموش احمد بهرامی بود که جایزه اصلی بخش افق ها را گرفت که جایزه بسیار مهم و معتبری است و می توانم بگویم بزرگترین جایزه امسال فستیوال ونیز را در میان فیلم های ایرانی فیلم دشت خاموش گرفت.

جایزه ای که بازیگر نوجوان فیلم آقای مجیدی گرفت و جایزه فیلمنامه جنایت بی دقت که به من و نسیم احمدپور داده شد از دیگر جوایزی بود که فستیوال ونیز به آثار ایرانی داد، فکر می کنم که مجموعه این جوایز نشان می دهد که سینمای ایران حضور خوبی در جشنواره فیلم ونیز داشته است.

* فارغ از داوری ها و جوایز بازخورد عمومی مخاطبان جشنواره چگونه بود؟ بازخوردها تا آنجا که من رصد کردم بازخوردهای مثبت زیادی در مورد فیلم دشت خاموش و جنایت بی دقت بود چرا که من بیشتر جوایز بخش افق ها را رصد می کردم چرا که فیلم خودم نیز در این بخش بود و بیشتر آن ها را می دیدم و می خواندم، از طرف دیگر این را می دانم که منتقدان آمریکایی که البته در فستیوال حضور نداشتند و از طریق فضای مجازی موفق به دیدن فیلم آقای مجیدی شده بودند، در مورد فیلم وی مطالب مثبت زیادی نوشتند و بازخوردهای آن نیز در فضای مجازی ایران دیده شد.

در کل فکر می کنم برای فیلم های ایرانی در فستیوال ونیز اوضاع خیلی خوب بود.

شاید به خاطر اینکه احمد بهرامی خودش در روزهای آخر در فستیوال حضور نداشت آن طور که باید فضاسازی رسانه ای برای دشت خاموش اتفاق نیفتاد کمی بازتاب خبر فیلمش در مطبوعات و رسانه های ایران هم کمرنگ تر بود، اما فکر می کنم که فیلم به تدریج جای خود را بین مخاطبان ایرانی باز می کند و کنجکاوی ها را برمی انگیزد و امیدوارم زودتر فیلمش در ایران اکران شود.

* با توجه به شرایط فعلی اکران در ایران چه برنامه ای برای نمایش جنایت بی دقت دارید؟ آیا در سال جاری احتمال اکران عمومی و یا آنلاین فیلم وجود دارد؟ درباره اکران فیلم جنایت بی دقت باید بگویم، خوشبختانه پخش کننده هایی در ایران فیلم را دیده اند و ابراز تمایل برای پخش فیلم در ایران کرده اند.

فکر می کنم شرایطی که کرونا به سینماها تحمیل کرده است در سراسر دنیا شرایط یکسانی است و امیدوارم سینمای ایران که خیلی وابسته است به مخاطبانی که در سینما فیلم را می بینند، زودتر به حالت عادی بازگردد تا همه بتوانند راجع به وضعیت اکران فیلم هایشان تصمیم بگیرند.

از همین الان می دانم که تولیدات سال آینده سینمای ایران خیلی تولیدات پرهیجانی برای تماشاگر ایرانی است، چرا که کارگردانان بزرگ و مهم سینمای ایران در حال پیش تولید و تولید فیلم های خود هستند، در نتیجه منتظر ماندن برای بازار اکران در سال آینده یک ریسک بزرگ است و باید همین امسال تلاشمان را برای اکران کنیم راستش ما به اکران آنلاین این فیلم فکر نکرده ایم و امیدوارم فیلم را روی پرده سینما نمایش دهیم اما راجع به زمان اکران اصلاً نمی توانم نظر دقیقی بدهم و این گرفتاری است که همه فیلم های ایرانی دارند و احتمالاً در هفته آینده یک تصمیم جدی تری در این زمینه می گیریم چرا که فیلم در فستیوال ها بین المللی دیگری نمایش داده می شود که به تدریج اخبار آن را اعلام می کنیم.

ولی باید دید که اکران های ایران همپوشانی با فستیوال های خارجی نداشته باشند.

بسیار خوشبین هستم که بتوانیم این فیلم را در سال جاری در ایران اکران کنیم.

یعنی به سال بعد و اکران آنلاین و شلوغی احتمالی سال بعد گره نخوریم، از همین الان می دانم که تولیدات سال آینده سینمای ایران خیلی تولیدات پرهیجانی برای تماشاگر ایرانی است، چرا که کارگردانان بزرگ و مهم سینمای ایران در حال پیش تولید و تولید فیلم های خود هستند، در نتیجه منتظر ماندن برای بازار اکران در سال آینده یک ریسک بزرگ است و باید همین امسال تلاشمان را برای اکران کنیم.

* برنامه تان برای ادامه حضور فیلم در جشنواره های داخلی و خارجی چیست؟ در مورد جشنواره های داخلی باید بگویم که برنامه ای برای نمایش این فیلم در جشنواره های داخلی نداریم.

البته جشنواره ای هم در حال حاضر نداریم که بتوانم فیلم را در آن نمایش دهم، جشنواره بین المللی فیلم فجر موقعی که فیلم من ممکن بود در آن به نمایش درآید تکلیفش معلوم و پرونده آن بسته شد، اما برای فستیوال های خارجی برنامه خوب و منظمی داریم.

همان طور که گفتم خانم میرشب پخش کننده فیلم هستند و با کمپانی دیریم لپ توافقات خوبی را برای حضور در فستیوال های خارجی بسته است.

همچنین با یک پخش کننده فیلم در فرانسه برای نمایش فیلم در این کشور به توافق رسیده اند و پخش کنندگان دیگری نیز در حال مذاکره است که اخبار آن به زودی اعلام می شود.

فکر می کنم در حال حاضر با توجه به شرایطی که کرونا بر فستیوال ها تحمیل کرده است، فیلم جنایت بی دقت خوش شانس بوده که توانسته در فستیوال ونیز به نمایش درآید و احتمالاً در ماه های آینده در فستیوال های دیگری نیز نمایش داشته باشد و امیدوارم این موفقیت ها کمکی شود که مخاطب ایرانی بیشتر ترغیب به تماشای فیلم در ایران شود.


کلید واژه ها: فیلم - جنایت بی دقت - بهترین فیلم - شهرام مکری - جشنواره - جایزه - فیلمنامه - جشنواره ونیز - سینمای ایران - ونیز - ایران - بهترین - جشنواره فیلم ونیز - کارگردان - جنایت - در ایران - فیلم ماهی و گربه - منتقدان - نماینده - اکران در ایران - جشنواره فیلم - اکران عمومی - تهیه کنندگی - مستقل - ماهی و گربه - انجمن - امسال - اکران - بین المللی - نویسندگان

آخرین اخبار سرویس:
عکس یادگاری نفیسه روشن با یک ببر!

یکی دیگر از بازیگران سینما کرونا گرفت

بازیگر لیسانسه‎هه هم کرونا گرفت +عکس

گردش یکتا ناصر با تریپ جلف +عکس

دوچرخه کودکی خواننده معروف + عکس

عکس یادگاری خانم بازیگر با یک ببر

فیلم کوتاه ایرانی نامزد جایزه «لورکا» شد

جلد نخست کتاب «ادویه مفرده» از شاهکارهای داروشناسی پیدا شد

فیلم| ترانه جون و دلم از میثم ابراهیمی

فیلم/ دابسمش عاشقانه رضا بهرام و دختری که دوستش دارد

فیلمی تاریخی از نصب نخستین چراغ راهنمایی در ایران

فیلم کوتاه ایرانی نامزد جایزه «لورکا» شد

برادران جوگندمی سینمای ایران+عکس

تیپ خفن پسر و دختر حسن جوهرچی +عکس

علاقه قناعت به شاهنامه و خلق فیلم کودک «سلفی با رستم»

سه مستند ساز ایرانی در جشنواره بین المللی مستند آمستردام

جزییات ورود تروریست های تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران +فیلم

میراث فرهنگی: دریافت هزینه ورودی آرامگاه فردوسی ارتباطی به استاد شجریان ندارد

تولیدات سینمای کودک وسوسه برانگیز نیست/ انتخاب بازیگران با کمک روح الله بود

«نیکولاس کیج» شمشیر به دست می شود

برگزاری جشنواره تلاوت های مجلسی نوجوانان در خراسان رضوی

اولین حضور بین المللی فیلم سینمایی «پروا» رقم خورد

در چهارمین روز جشنواره فیلم کودک و نوجوان چه خبر است؟

در چهارمین روز جشنواره فیلم کودک و نوجوان چه خبر است؟

بازیگر برنده اسکار به سرطان مبتلا شد/ مقدمات حضور ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام شد

فیلم| خانواده ای رکورددار با فتح صد قله!

انتشار نخستین آلبوم موسیقی مقامی استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

تعداد روزهای تعطیل در ایران و سایر کشورها چقدر است؟

واکنش به خودکشی کودکان در نشست جشنواره فیلم کودک و نوجوان

معرفی فیلم «من به پایان دادن به اوضاع فکر می کنم» (چارلی کافمن، 2020) | آیا می توان به همه چیز پایان داد؟

همشهری TV | کالسکه 150 ساله اتریشی

ویدئو | رونمایی از کتاب سایه همایون

عکاس سال سینمای ایران معرفی شد + عکس

هنرمند کهگیلویه وبویراحمدی جایزه بزرگ جشنواره کارتون قبرس را کسب کرد

فیلم| تغذیه در دوران کرونا ویروس

هنرمند کهگیلویه وبویراحمدی جایزه بزرگ جشنواره کارتون قبرس را کسب کرد

بهنوش بختیاری قبل از عمل جراحی بینی در 19 سالگی + عکس جدید

نخستین سینما غرب کلانشهر اصفهان افتتاح شد

تاریخ جشن هالووین در سال 99 2020 + زمان دقیق

پایان کار نوزدهمین سوگواره ادبی عاشورایی در آران و بیدگل

چهره جدید فقیهه سلطانی بعد از شکست کرونا+عکس

«مهتاب نقره ای» در غرب اصفهان منتظر مخاطب است/ رنج منطقه 11 از بی عدالتی و توسعه نیافتگی

تجلیل از یاوران وقف برتر استان

پسته کاران بویین زهرایی خندان از فصل پرکار + فیلم

زمان پخش سریال سیب ممنوعه فصل جدید + عکس

خوزستان با کمبود نویسنده حوزه تخصصی کودک مواجه است/ برگزاری دوره های تخصصی، ویژه نویسنده کودک و نوجوان

سیب ممنوعه فصل جدید کی شروع می شود ؟

دریافت ورودیه آرامگاه فردوسی ارتباطی با مقبره مرحوم شجریان ندارد

تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در پارک ملی بمو + فیلم

فیلم کوتاه «پیشکش» از کردستان در انگلستان خوش درخشید

انتشار مجازی «مطالعه جامعه شناختی بی تفاوتی اجتماعی در ایران»

40 درصد ساختمان های شهری فاقد نما + فیلم

حسین قناعت: هر ایرانی باید شاهنامه را بخواند/ از رمان های خارجی ایده می گیرم

ماجرای مهاجرت ریحانه پارسا بعد از گرفتن طلاق + عکس

بلیت فروشی برای رفتن به آرامگاه شجریان؟

ادعای فروش بلیت برای رفتن به آرامگاه شجریان

ادعای فروش بلیت برای رفتن به آرامگاه شجریان

شیده بازیگر قدیمی کیست + عکس

کرونا در میان اهالی هنر

واکنش ها به ابتلای چند بازیگر به کرونا

واکنش ها به ابتلای چند بازیگر به کرونا

تست کرونای این بازیگر هم مثبت شد+عکس

واکنش میراث فرهنگی به ورودیه آرامگاه فردوسی

زیر گرفتن وحشتناک یک زن با لودر در اوکراین + فیلم

فیلم| ماسک مگه اجباری نشده ؟!

واکنش میراث فرهنگی به دریافت ورودیه آرامگاه فردوسی

کشف حجاب خانم بازیگر معروف پس از مهاجرت به اسپانیا / قربانی جدید آزار جنسی در سینما + عکس

دریافت ورودیه آرامگاه فردوسی ارتباطی با مقبره مرحوم شجریان ندارد

قطره چشم نانویی که جایگزین عینک می شود +فیلم

عصر امشب روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می کند

نقاره زنی در غروب سوم ربیع الاول در حرم مطهر رضوی + فیلم

فیلم| نقاره زنی حرم مطهر رضوی در غروب سوم ربیع الاول

محدودیت های کرونایی در آرامستان ها + فیلم

پاییز دلربای طارم

بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده + فیلم

«خاطره نمناک» به مکزیک می رود

نعمت سینما به غرب اصفهان رسید

بررسی آثار برنده جایزه نوبل در رادیو نمایش

روز جهانی مراقبت پرواز + فیلم

ساخت یک برنامه سینمایی جدید در تلویزیون

«سانجی دت» از سرطان رهایی یافت؟

بازخوانی «قابوس نامه» در رادیو صبا

صدور 73 مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان

درخشش صدا و سیمای خراسان جنوبی در چهارمین جشنواره ملی فانوس

درس های ایرج طهماسب برای فیلمسازان جوان

نعمت سینما به غرب اصفهان رسید

برنامه سینمایی تلویزیون برای مردم بالکان/ العالم سرانگشتان هنرمند را پخش می کند

نظرسنجی جدید آی فیلم2 اعلام شد

مهناز افشار در تبلیغ شبکه ماهواره ای همراه با بوسه و عشوه های خاص+ویدیو

«1234567» به بخش مسابقه جشنواره فیلم آمریکایی راه یافت

تماشای رایگان مجموعه آثار مستند مصطفی فرزانه

هریسون فورد و اد هلمز در یک فیلم کمدی دریایی هم بازی می شوند

فیلم کوتاه ایرانی نامزد جایزه لورکا شد

سالن های تئاتر و نگارخانه های مشهد جان دوباره می گیرند

«چشم سوم» پیام دهکردی دیده می شود/ جلوگیری از اقدامات تروریستی

دعوت از 3 مستند ایرانی برای ایدفا 2020

درخششی دیگر از صدا و سیمای خراسان جنوبی

ایرج طهماسب: اگر خودتان باشید فیلمساز موفقی می شوید!

جایزه بزرگ فرانسوی ها برای »متری شیش و نیم«

یک برنامه سینمایی جدید در راه است

از هیجان رونمایی در «ونیز» تا چالش اکران در ایران

از هیجان رونمایی در «ونیز» تا چالش اکران در ایران