مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 03:252020-09-18پزشكي

خستگی روانی چگونه ایجاد می شود/تجربه عاطفی با والدین


عضو مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: احساس رضایت و خوشبختی مقوله ای درون روانی است و خیلی ربطی به موارد مالی ندارد.

- لیلا عظیمی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: یکی از مواردی که در تبیین شرایط موجود مطرح است، وضعیت بیرونی از قبیل آرامش و ثبات شرایط اقتصادی است در حالی که برخلاف تصور بسیاری، داشتن احساس خوشبختی، یک رضایت درونی است و ارتباط چندانی با پول و ثروت زیاد ندارد.

این روان درمانگر تصریح کرد: برای خوشبخت بودن، کافی است آنچه هست را در کنار نداشته ها دید و ارزش نهاد.

نگاهی که در تضادی پرواضح با تجربه این روزهای ما است که به رغم داشتن موقعیت های خوب اجتماعی، همچنان ناراضی و در جستجوی خوشبختی هستیم.

وی ادامه داد: رضایت در واقع رسیدن به یک تصویر ذهنی است که ما از خودمان در ارتباط با دیگران و جهان هستی ساخته ایم و خواسته های متناسب با آن ایجاد کرده ایم.

دستیابی به این تصویر، حسی از دلشادی و موفق بودن ایجاد می کند که تکرار و تداوم آن همان تجربه خوشبختی و رضایت از زندگی است.

عظیمی با بیان اینکه هرچقدر این تصویر درونی منعطف تر باشد دستیابی به آن راحت تر است، افزود: هرچقدر تصویر درونی ما از خودمان و خواسته هایمان سخت گیرانه تر و ایده آل تر باشد به همان نسبت دستیابی به آن سخت تر می شود و احساس نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خستگی روانی چگونه ایجاد می شود/تجربه عاطفی با والدین

خستگی روانی چگونه ایجاد می شود/تجربه عاطفی با والدین