مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 07:302020-09-02ورزشي

آثار تنبیه بدنی در تربیت کودکان


یک کارشناس رواشناسی در خصوص تنبیه هایی چون محروم کردن، کتک زدن و تخریب شخصیت کودکان ضمن منسوخ دانستن آن ها تاکید کرد که این نوع تنبیه برای برقراری نظم در کودکان موثر نیست.

- جی پلاس ، مرجان کربلایی روانشناس و درمانگر کودک و نوجوان، درباره آثار منفی کتک زدن کودکان، اظهار کرد: بسیاری از والدین تصور می کنند که انضباط و تنبیه یکی هستند و انضباط عملاً یعنی تنبیه.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، این روانشناس بیان کرد: تنبیه نوعی انضباط است، هرچند منفی ترین نوع آن؛ برخی از والدین خصوصاً آن هایی که در کودکی چندان محبت ندیده اند معمولاً اهمیت محبت به کودک، تشویق و ترغیب او را نادیده می گیرند.

آن ها فکر می کنند وظیفه پدر و مادر تنبیه کودک است و به جای استفاده از سایر اشکال مثبت تر انضباط، تنها تنبیه را مورد استفاده قرار می دهند.

وی افزود: برای اینکه انضباط موثر واقع شود، والدین باید مخزن عشق عاطفی کودک را پر نگه دارند، در واقع انضباط بدون عشق به معنی راه اندازی اتومبیل بدون روغن است؛ شاید تا مدتی کار کند، اما در پایان فاجعه به بار می‎آورد.

کربلایی با اشاره به اینکه امروزه پدران، مادران و آموزگاران نمی توانند کودک را مجبور کنند طرز رفتار خاصی را در پیش بگیرد، ادامه داد: در حقیقت ما باید شیوه تازه ای را به کار بگیریم که بر کودکان تأثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تنبیه بدنی در تربیت کودکان

آثار تنبیه بدنی در تربیت کودکان