مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 01:302020-08-15سياسي

همیشه تنبلی بچه ها نشانه فرار آنها از مسئولیت نیست/توصیه های روانشناسی به والدین


یک مشاور روانشناس معتقد است؛ همیشه تنبلی بچه ها نشانه فرار آنها از مسئولیت نیست بلکه پایین بودن عزت نفس باعث کم کاری فرزندانمان میشود.

- محمد صابری، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: این روزها والدین تلاش می کنند تا محبت و توجه خود را در قالب فراوانی اطلاعات به بچه ها نشان دهند درواقع آنها می کوشند ذهن فرزندانشان را مملو از اطلاعات کنند تا شاید در آینده بتوانند از آنها بهرمند شوند، درواقع نگاه والدین به آینده تا حدی پر رنگ و غلیظ شده که ابتدایی ترین موضوعات پرورشی و تربیتی بچه ها فراموش شده است.

وی تصریح کرد: اغلب پدر و مادرها سبد آموزشی فرزندان خود را به کلاس زبان، رباتیک، محاسبات ریاضی و تست زنی خلاصه کرده اند و باور دارند که اگر بتوانند بچه هایشان را در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند وظیفه والدی را تمام کرده اند درحالی که اساس خوشبختی بچه ها در آینده به موضوعاتی نظیر عزت نفس، خود باوری، خوشبینی، ارتباط با دیگران، شوق به زندگی و روحیه شکست ناپذیری بستگی دارد.

صابری ادامه داد: توجه به احساس بچه ها و پرورش روان آنها به منزله ثبت نام فرزند در کلاس موسیقی، نقاشی و سفال نیست و باید رسانه ها والدین را از این سو تفاهم والدی خارج کنند چراکه توجه به احساس نسل جدید یعنی اینکه پدر و مادرها تلاش کنند که حس ارزشمند بودن، خودآگاهی، آرامش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همیشه تنبلی بچه ها نشانه فرار آنها از مسئولیت نیست/توصیه های روانشناسی به والدین

همیشه تنبلی بچه ها نشانه فرار آنها از مسئولیت نیست/توصیه های روانشناسی به والدین