مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 15:502020-08-15اقتصادي

رشد 30 درصدی صادرات برق در سال جاری


وزیر نیرو، در بیان کاهش اضافه شدن ظرفیت تولید نیرگاهی کشور در سال های اخیر، گفت: پرهیز از تولید برق اضافی و صرف هزینه هنگفت نباید به حساب کاهش ظرفیت نیروگاهی تلقی شود بلکه افزایش ظرفیت نیروگاهی سابق که صرفا برای عبور از پیک مصرف انجام می شد باید محل سوال و تردید قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رضا اردکانیان در حاشیه جشن تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر دلایل کاهش میزان اضافه شدن ظرفیت نیروگاه های کشور در طول دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: سه سوال اصلی در حوزه صنعت برق کشور وجود دارد که تلاش وزارت نیرو به منظور پاسخ دهی به این سه پرسش خواهد بود.

*اوج بار در دوسال متوالی بدون خاموشی سپری شد وزیر نیرو در بیان اولین سوال، گفت: سوال اول این است که آیا در شرایطی هستیم که با توجه به تحریم ها زمان اوج بار را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم؟ پاسخ به این سوال از سمت توانسته است، در بخش صنایع بزرگ 11 درصد ، در بخش کشاورزی 4.

5 درصد و در کل به طور متوسط بیش از 4 درصد افزایش عرضه انرژی را دنبال کند.

*افزایش 30 درصدی صادرات انرژی برق در سال جاری وی در توضیح سوال سوم صنعت برق کشور، افزود: سوال سوم مرتبط به تعهدات صادراتی است که تا حدود 30 درصد بیشتر از گذشته بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 30 درصدی صادرات برق در سال جاری

رشد 30 درصدی صادرات برق در سال جاری