مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-13اقتصادي

13 هزار هکتار از سامانه گرمسیری کرمانشاه افتتاح شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، طرح ملی سامانه گرمسیری بزرگ ترین طرح عمرانی در تاریخ کشور است که با نگاه ویژه به عمران، آبادانی، کار و تولید در استان های مرزی اجرا شد.

امروز با حضور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس بزرگ ترین طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور به بهره برداری رسید فاز اول این شبکه های آبیاری زهکشی است با هدف آبیاری کردن 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان های کرمانشاه و ایلام که 13 هزار هکتار از این میزان از اراضی سامانه گرمسیری مربوط به شهرستان های غربی استان کرمانشاه است.

سامانه اصلی این طرح 420 کیلومتر است که از ازگله تا دهلران ادامه دارد با همت جهادگران خاتم الانبیا (ص) با سرمایه گذاری یک هزار و 800 میلیارد تومان انجام شده است.

در این طرح با هدایت آب سد داریان پاوه از طریق تونل های انتقال نوسود و بازی دراز 53 هزار هکتار از دشت های دو استان مرزی، کرمانشاه و ایلام سیراب می شود که سهم استان کرمانشاه از طرح گرمسیری 34 هزار هکتار است که بهره برداری از آن حدود 10 هزار نفر را مشغول به کار کرد.

مجری طرح گرمسیری غرب کشور در خصوص این طرح، اظهار داشت: پروژه ای که امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور افتتاح شد بخش اول شبکه های طرح گرمسیری است که شامل 14 هزار و 600 هکتار اراضی است که 13 هزار و 100 هکتار آن در استان کرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 هزار هکتار از سامانه گرمسیری کرمانشاه افتتاح شد

13 هزار هکتار از سامانه گرمسیری کرمانشاه افتتاح شد