مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 11:152020-08-12اقتصادي

نیم نگاهی به پاشنه آشیل صنایع کوچک در همدان


اگرچه دولت برنامه های حمایتی برای صنایع کوچک تدارک دیده است اما نبود متخصصان در حوزه بازاریابی، صادرات و فروش باعث شده، اهداف تعریف شده در این حوزه به طور کامل محقق نشود.

- خبرگزاری فارس- همدان: یکی از مهمترین بسترهایی که می تواند به رفع دو دغدغه اشتغال و تولید ثروت کمک کند، صنایع کوچک است که اغلب سرمایه گذاران خرد با کمک تسهیلات بانکی آن را ایجاد می کنند و تولید ناخالص داخلی که شاخصه مهمی در پارامترهای اقتصادی و توسعه است را رونق می دهند.

هرچند همواره صنایع کوچکی که حامی دولتی ندارند با چالش های بسیاری چون کمبود نقدینگی، نداشتن بازار هدف، نبود صادرات و .

مواجه هستند و در تکانه های اقتصادی که در سال های گذشته به دلیل تحریم های اقتصادی بر کشور وارد شده، بیشترین آسیب را دیدند و بسیاری نیز به محاق تعطیلی رفتند.

تورم، قیمت تمام شده بالا و محصولات خارجی مشابه در بازار که اغلب توان رقابت با آن را ندارند از جمله مشکلات پیش روی آنهاست.

اگرچه صنایع کوچک در همدان سهم بزرگی در اقتصاد این استان ندارند و واحدهای قابل توجه آن را می توان با استفاده از انگشتان دست شمرد، اما این نکته وجود دارد که ظرفیت های لازم در همدان برای توسعه صنایع کوچک به ویژه صنایع معدنی، کشاورزی و خدماتی وجود دارد، اتفاقی که تاکنون و به طور کامل محقق نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم نگاهی به پاشنه آشیل صنایع کوچک در همدان

نیم نگاهی به پاشنه آشیل صنایع کوچک در همدان