مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 09:202020-08-12سياسي

کاوش محوطه تاریخی دوین شیروان آغاز می شود


معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: با صدور مجوز، کاوش در محوطه تاریخی دوین شهرستان شیروان با هدف تعیین عرصه و حریم، آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: عملیات کاوش در محوطه تاریخی دوین به منظور ساماندهی طرح هادی و تعیین تکلیف وضعیت روستا، کاوش و عرصه و حریم آن مشخص می شود.

وی تصریح کرد: هیئت باستان شناسی با سرپرستی دکتر محسن دانا کار مطالعات بر روی محوطه دوین را بر عهده دارند و تعیین عرصه و حریم این محوطه تاریخی را انجام می دهند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی میزان اعتبار اختصاص یافته برای این امر را 300 میلیون ریال برشمرد و افزود: محوطه تاریخی دوین مربوط به دوره هزاره چهارم قبل از میلاد بوده که به شماره 697 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی بر برنامه ریزی باهدف شناخت، معرفی و حفظ ارزش های هنری تاریخی و فرهنگی در محوطه های تاریخی تأکید کرد و گفت: تعیین حریم ها و محدوده بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با این هدف انجام می شود.

مستوفیان عنوان کرد: تاکنون 44 محوطه تاریخی استان دارای عرصه و حریم مصوب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش محوطه تاریخی دوین شیروان آغاز می شود

کاوش محوطه تاریخی دوین شیروان آغاز می شود