مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 09:202020-08-12سياسي

صف طولانی اجرای مهریه با سکه 10 میلیونی+عکس


صف های طولانی برای پیگیری اجرای مهریه در اداره پنجم اجراییات ثبت اسناد در این روزهای کرونایی که مردم بیم جان شان را دارند، به معضلی بزرگ تبدیل شده است؛ - صف هایی که مردم برای انجام کارشان باید از نخستین ساعات بامداد حاضر شوند.

برابر اصل سی و چهارم قانون اساسی، دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هرکس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه های صالح رجوع کند و همه افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه ها را در دسترس داشته باشند و هیچکس را نمی توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد.

همچنین برابر اصل یکصد و پنجاه و نهم قانون اساسی مرجع رسمی تظلمات و شکایات ، دادگستری بوده و تشکیل دادگاه ها و تعیین صلاحیت آنها منوط به حکم قانون است .

اما گاهی به وسیله برخی قوانین صلاحیت عام محاکم تخصیص می خورد که البته در برخی موارد بنا به سیاست های کلان دولت و در راستای قضازدایی، این تخصیص مناسب است و گاه نیز به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم، این قضا زدایی جز ایجاد دردسر و مشکلات عدیده برای شهروندان فایده ای ندارد.

یکی از این موارد دردسرساز بند ب ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن افرادی که سند رسمی لازم الاجرا از قبیل سند رهن، اجاره، عقد نکاح و یا طلاق دارند، برای اجرای مفاد سند خود، اول باید به ادارات ثبت مراجعه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صف طولانی اجرای مهریه با سکه 10 میلیونی+عکس

صف طولانی اجرای مهریه با سکه 10 میلیونی+عکس