مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 08:052020-08-12اقتصادي

ورود 80 درصد قاچاق کالای کشور از مبادی رسمی/ شبه قاچاق ها از دلایل افزایش کشفیات


در نشست علمی تخصصی بررسی عوامل افزایش کشفیات قاچاق کالا در استان اصفهان و نقش آن در کاهش احساس امنیت اقتصادی، بر لزوم بازنگری قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توجه به مبدأ ورود این کالاها برای جلوگیری از انتقال کالاها به مرکز کشور تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزارش فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، غلامرضا صالحی در نشست علمی تخصصی بررسی عوامل افزایش کشفیات قاچاق کالا و نقش آن در کاهش احساس امنیت اقتصادی، با تأکید بر دستیابی به راهکارهای مقابله با آن اظهار کرد: تا سال 92 تعریف مشخصی از جرم قاچاق نداشتیم، یک تعریف عرفی و استنباطی بود که مراجع و قضات و دادگاه ها حسب استنباط و فهمی که از فهوای قانون داشتند قاچاق را تعریف می کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان افزود: در سال 92 قانون گذار برای اولین بار، جرم قاچاق را به صراحت در ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعریف کرد و به موجب این ماده هر فعل یا ترک فعلی که با نقض تشریفات گمرکی منجر به ورود یا خروج غیرقانونی کالا به داخل یا خارج از کشور از نقطه صفر مرزی تا آنجایی که به دست مصرف کننده می رسد جرم قاچاق محسوب می شود.

لزوم بازنگری قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وی اضافه کرد: هرچند قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوط به سال 92 است و در سال 94 هم بازنگری شده ولی به نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 80 درصد قاچاق کالای کشور از مبادی رسمی/ شبه قاچاق ها از دلایل افزایش کشفیات

ورود 80 درصد قاچاق کالای کشور از مبادی رسمی/ شبه قاچاق ها از دلایل افزایش کشفیات