مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 07:502020-08-12بين الملل

سخنگوی «الکاظمی»: منتظر بیانیه ترکیه درباره تعرض به مرزبانان هستیم


سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به تجاوز روز گذشته ترکیه به شمال عراق گفت که این کشور منتظر بیانیه آنکارا درباره تعرض به مرزبانان عراقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت و گو با تلویزیون رسمی عراق به حمله روز گذشته ترکیه به مرزبانان این کشور واکنش نشان داد.

رسانه های عراقی عصر روز سه شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری بغداد الیوم ، یحیی رسول در این خصوص گفت: تا به این لحظه، مقامات ترکیه ای در ارتباط با  تعرض نیروهایشان به مرزبانان عراقی در بمباران هوایی [دیروز] که منجر به کشته شدن دو فرمانده نظامی شد، بیانیه ای صادر نکرده اند.

ما منتظر توضیح ترکیه هستیم.

ترکیه باید اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت عراق را رعایت کند .

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ادامه گفت: مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح دستور داده است تعرض ترکیه پیگیری شود.

این تعرض محکوم شده از جانب ما، مستلزم آن است که در راستای حفظ حسن همجواری و روابط دو کشور که عراق بر حفظ آن پافشاری دارد، نیروهای ترکیه بایستی زوایای پنهان این جنایت را روشن کنند و آن دسته افرادی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی «الکاظمی»: منتظر بیانیه ترکیه درباره تعرض به مرزبانان هستیم

سخنگوی «الکاظمی»: منتظر بیانیه ترکیه درباره تعرض به مرزبانان هستیم