مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 05:302020-08-12حوادث

انتقال ظروف سفالی دوره عصر آهن به موزه مردم شناسی مهاباد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: چهار ظرف سفالی متعلق به دوران عصر آهن، برای حفاظت و نگهداری مناسب به موزه مردم شناسی مهاباد منتقل شد.

- غلامرضا عبده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: چهار ظرف سفالی متعلق به دوران عصر آهن برای حفاظت و نگهداری مناسب به موزه مردم شناسی مهاباد منتقل شد.

وی تصریح کرد: پس از تماس یکی از شهروندان با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد مبنی بر کشف اشیای قدیمی از حیاط یک خانه روستایی، نیروهای یگان حفاظت برای بررسی صحت و سقم این خبر به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مسوول افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد که این اشیا شامل چهار ظرف سفالی خاکستری و آجری در اندازه های مختلف و یک عدد سنجاق سر زنانه هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد عنوان کرد:کارشناسان برای تعیین قدمت این اشیا اقدام به بررسی کردند که در نهایت مشخص شد این اشیا متعلق به به عصر آهن هستند.

عبده تصریح کرد: با توجه به تاریخی بودن ظروف سفالی با تنظیم صورت جلسه این اشیا تحویل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد و سپس برای نگهداری و نمایش به موزه مردم شناسی این شهرستان انتقال یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال ظروف سفالی دوره عصر آهن به موزه مردم شناسی مهاباد

انتقال ظروف سفالی دوره عصر آهن به موزه مردم شناسی مهاباد