مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 05:302020-08-12پزشكي

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟


بعضی افراد هنگام ابتلا به کرونا وضعیت سلامتیشان وخیم می شود، اما برخی دیگر حالت متفاوتی دارند و به نوع خفیفی مبتلا می شوند، اما علت این امر چیست؟ - جی پلاس ، اخیرا محققان دانشگاه استنفورد به همراه سایر موسسات مطالعه ای انجام داده اند و به بررسی این موضوع و سیستم ایمنی افراد پرداخته اند تا دریابند علت اینکه برخی افراد به نوع شدید و برخی به نوع خیفیف کووید-19 مبتلا می شوند، چیست.

به گفته محققان به نظر می رسد وجود برخی نقص های ایمونولوژیکی ممکن است تفاوت بین ابتلای شدید و خفیف به کووید-19 را بیان کند.

این تفاوت ممکن است ناشی از واکنش سیستم ایمنی ذاتی باستانی تکاملی بدن ما به کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2(SARS-CoV-2) ویروسی که باعث این بیماری می شود، باشد.

سیستم ایمنی ذاتی که در همه موجودات از مگس های میوه گرفته تا انسان مشاهده می شود، به سرعت ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا را حس می کند و به محض این که این سیستم وجود آنها را حس کند کار خود را آغاز می کند و یک حمله فوری بر علیه آنها انجام می دهد.

دکتر "بالی پولندران "(Bali Pulendran) آسیب شناس و میکروب شناس و ایمنی شناس و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این یافته ها نشان می دهد که چگونه سیستم ایمنی بدن طی ابتلای شخص به کروناویروس بهم میریزد و به یک بیماری شدید منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟

چرا برخی افراد به نوع شدید کرونا مبتلا می شوند؟