مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 11:302020-08-11بين الملل

دولت وحدت ملی یا دولت بی طرف به ریاست نواف سلام؛ خواب فرانسه و آمریکا برای لبنان


انفجار بندر بیروت نه تنها چهره پایتخت را دگرگون کرد بلکه چهره سیاسی لبنان را هم تغییر داد، دولت حسان دیاب استعفا کرد و اکنون به عنوان دولت موقت روی کار است، - دولت "وحدت" ملی یا دولت "بی طرف" به ریاست نواف سلام؛ خواب فرانسه و آمریکا برای لبنان انفجار بندر بیروت نه تنها چهره پایتخت را دگرگون کرد بلکه چهره سیاسی لبنان را هم تغییر داد، دولت حسان دیاب استعفا کرد و اکنون به عنوان دولت موقت روی کار است، به تبع بازار گمانه زنی ها درباره این که چه کسی بر تخت نخست وزیری تکیه خواهد زد، داغ شده است.

از نخستین ساعات حرف و حدیث ها درباره استعفای دولت دیاب، اسم "نواف سلام" با قدرت تر مطرح شد و در خروجی رسانه های لبنانی نقش بست و هرچند برخی گزینه نخست وزیر سعد حریری را هم مطرح کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع سیاسی بلندپایه به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که فرانسه به تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان پایبند نیست و به همراه آمریکا و عربستان سعودی تشکیل فوری دولت بی طرف را پیشنهاد می کند.

در همین حال، منابع نزدیک به ریاض معتقدند که هیچ گونه ابتکارعمل فرانسوی درباره لبنان وجود ندارد و گفت وگوهایی که درباره دولت وحدت ملی مطرح شده، صحت ندارند؛ چراکه تشکیل چنین دولتی منجر به انقلاب دیگری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت وحدت ملی یا دولت بی طرف به ریاست نواف سلام؛ خواب فرانسه و آمریکا برای لبنان

دولت وحدت ملی یا دولت بی طرف به ریاست نواف سلام؛ خواب فرانسه و آمریکا برای لبنان