مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 11:252020-08-11سياسي

روانشناسی باید با فرهنگ ما منطبق باشد/ تلاش جهت بومی سازی رشته مشاوره در کشور


رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور گفت: روانشناسی باید با فرهنگ ما منطبق باشد و در چارچوب فرهنگ ملی و مذهبی ما مشاوران و روانشناسان فعالیت خود را انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد حاتمی در همایش آنلاین خدمت کریمانه که به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز مشاوره و آموزش مهارت های علمی و کاربردی حوزه علمیه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان روانشناسی و مشاوره با سه هدف عمده تأسیس شده است، هدف نخست ارتقاء رشته است و هدف دوم حفظ و حمایت از حقوق مراجعان است که این حقوق تعریف دارد و با توجه به اینکه افراد و مراجعان جهت دریافت خدمات مشاوره متنوع هستند، از حقوقی نیز برخوردارند.

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: خدمت کریمانه و توجه به ارزش ها، عزت، مقام و جایگاه افراد که هر کدام از آن ها حقوقی دارند که روانشناسان باید در جایگاه خودش به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: برای شناخت کرامت و ارزش های انسان ها و شناخت روان افراد و برای رسیدن به کمال، انسان لازم است به سلامت روان توجه شود.

حاتمی با بیان اینکه مفهوم سلامت روان انسان ها بسیار پیچیده است، بیان کرد: سلامت روان انسان شامل ارزش ها و مؤلفه های بسیاری زیادی است و آن مواردی که سلامت روان را تأمین می کند، آرامش درونی و زدودن رنج ها و دردها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روانشناسی باید با فرهنگ ما منطبق باشد/ تلاش جهت بومی سازی رشته مشاوره در کشور

روانشناسی باید با فرهنگ ما منطبق باشد/ تلاش جهت بومی سازی رشته مشاوره در کشور