مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 09:302020-08-11پزشكي

تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که با یک آزمایش ساده خون می توان متوجه شد که وضعیت کدام بیمار مبتلا به کووید-19 وخیم تر شده یا جان خود را از دست می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر «خوان رایز» استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه «جرج واشنگتن» در آمریکا گفت: زمانی که برای اولین بار درمان بیماران مبتلا به کووید-19 را آغاز کردیم، مشاهده کردیم که وضعیت آنها بهتر یا بدتر می شود اما علت آن را نمی دانستیم.

وی افزود: برخی مطالعات اولیه که در چین انجام شده بودند، نشان می دهند که نشانگرهای زیستی خاصی با پیامدهای بد این بیماری همراه هستند.

ما تمایل داشتیم که مشاهده کنیم آیا چنین موردی درخصوص بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا نیز صدق می کند.

رایز و همکارانش در این مطالعه حدود 300 بیمار مبتلا به کرونا را که در فاصله زمانی میان 12 مارچ تا 9 مه 2020 در بیمارستان جرج واشنگتن بستری شده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

آنها متوجه شدند که از این تعداد بیمار، 200 نفر آنها از تمام زیست نشانگرهای مورد مطالعه به نام های IL-6, D-dimer, CRP, LDH و ferritin برخوردار بودند.

سطوح بالاتر این نشانگرها با التهاب و اختلالات خون ریزی و افزایش خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و نیاز به حمایت با دستگاه کمک تنفسی ارتباط داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون

تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون