مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 08:302020-08-11اجتماعي

کشمکش بر سر یک ثروت ملی/ سرنوشت «معدن مرمریت» دشتی چه می شود؟+تصاویر


فعالیت دوباره بهره برداران معادن در منطقه بیرمی استان بوشهر موجب نگرانی و نارضایتی اهالی منطقه و فعالان محیط زیست شده است.

به اعتقاد مردم منطقه حیات وحش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، عمارت شیرینه یکی از آثار تاریخی و فرهنگی کم نظیر در منطقه ای گردشگری در نزدیکی شهر خورموج واقع است که به دلیل نداشتن راه آسفالت و هموار فقط با خودروهای کمک دار می توان به این مکان دسترسی پیدا کرد.

این عمارت در فاصله پنج کیلومتری شرق شهر خورموج و در دامنه کوه بیرمی توسط محمدخان دشتی حاکم و شاعر و فاضل قرن نوزدهم و بیش از 100 سال پیش بنا شده است.

 تنگه تکو متنوع ترین منطقه حیات وحش منطقه گردشگری شیرینه خورموج به دلیل داشتن چشمه آب شیرین و باغ مرکبات لیمو، خرما، انجیر و بادام زیبا و منحصربه فرد و بکر دارای چشم اندازی خیره کننده برای هر گردشگری است.

البته از حدود 10 سال پیش تا کنون به دلایل مختلف این باغ ها کم فروغ شده اند و منظره اطراف عمارت که پیش تر پر از درخت های گوناگون و پوشش زیبا و منحصر به فرد بود رو به خشکی نهاده است.

تنگه معروف به تنگه تکو که عمارت نیز در آن واقع شده است بزرگترین آبخوان دشتی محسوب می شود و اطراف تنگه که جزو رشته کوه های بیرمی است محل زندگی جانداران مختلف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشمکش بر سر یک ثروت ملی/ سرنوشت «معدن مرمریت» دشتی چه می شود؟+تصاویر

کشمکش بر سر یک ثروت ملی/ سرنوشت «معدن مرمریت» دشتی چه می شود؟+تصاویر