مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:502020-08-11پزشكي

جستجوی سلامتی در تنها باغ گیاهان دارویی خاورمیانه


همدان از قدیم به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی شناخته شده و اهالی این منطقه به طب سنتی گرایش داشتند که گواه آن حضور حکیم بزرگ مشرق زمین بوعلی سینا در این شهر بوده است.

- ایسنا/همدان همدان از قدیم به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی شناخته شده و اهالی این منطقه به طب سنتی گرایش داشتند که گواه آن حضور حکیم بزرگ مشرق زمین بوعلی سینا در این شهر بوده است.

امروزه افزایش جمعیت و گرایش مردم به طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی و مرتعی برای درمان بسیاری از بیماری ها باعث شده برداشت از این گیاهان به طور بی رویه رشد کند تا جایی که محققان بخش کشاورزی و گیاهان دارویی نگران از بین رفتن این ذخایر ارزشمند هستند.

باغ گیاهان دارویی بوعلی سینا تنها باغ گیاهان دارویی در کشور است که با هدف جمع آوری و شناسایی، استقرار و پژوهش در زمینه گیاهان دارویی در سال 74 آغاز به کار کرد.

باغ گیاهان دارویی همدان کلکسیونی از گیاهان علفی و بوته ای دارویی و معطر، مجموعه درختان و درختچه های دارویی، گیاهان پیازی و لاله ها، مجموعه گلخانه ها و محوطه تکثیر، استخر گیاهان آبزی و بخش های فرآوری گیاهان دارویی است.

این باغ هر سال میزبان تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموزان علاقمند به گیاهان دارویی است و یکی از اقداماتی که در سال های اخیر رخ داده امکان بازدید عموم مردم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جستجوی سلامتی در تنها باغ گیاهان دارویی خاورمیانه

جستجوی سلامتی در تنها باغ گیاهان دارویی خاورمیانه