مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:252020-08-11اجتماعي

کویری گمشده در دل آذربایجان شرقی


منطقه گردشگری شوش قوم در جنوب شهرستان هریس و در فاصله 80 کیلومتری تبریز و 10 کیلومتری هریس واقع شده که حقیقتا کویری گم شده در میان طبیعت کوهستانی آذربایجان شرقی است.

- منطقه گردشگری شوش قوم یا آغ قوم پدیده ی طبیعی و نادری است که به گفته اهالی منطقه، این پدیده با وزش بادهای غالب در گذر زمان به وجود آمده است؛ منظره ای که در این منطقه از آذربایجان شرقی کمتر دیده شده است.

این منطقه دیدنی و زیبا، با مساحت بیش از شش هکتار به مانند کویری کوچک در دل منطقه زیبا و خوش آب و هوای روستای مقصودلوی بخش مرکزی هریس واقع شده که علاوه بر جاذبه ی گردشگری و تفریحی، برای درمان مفاصل و عضلات نیز کاربرد داشته و سالانه پذیرای میهمانان و گردشگران زیادی است.

با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های گردشگری متعدد در شهرستان هریس، متاسفانه تاکنون این منطقه بکر و گردشگرپذیر با وجود جذابیت و موقعیت خاص خود، آنگونه که باید برای عموم مردم معرفی و شناسانده نشده و در گمنامی مانده است.

اکبر نمکی کلوانق، از فعالان رسانه ای شهرستان هریس در مورد این منطقه کویری به ایسنا گفت: شوش قوم یکی از مناطق گردشگری شهرستان هریس است که در راستای شناساندن این منطقه زیبا و دیدنی، چندان توجه نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کویری گمشده در دل آذربایجان شرقی

کویری گمشده در دل آذربایجان شرقی