مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 05:152020-08-10پزشكي

مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟


فوق تخصص بیماری های کلیه در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می شود گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می شود لبنیات به همراه غذا مصرف شود تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع شود.

- حسن ارگانی فوق تخصص بیماری های کلیه، در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره بیماری های کلیه اظهار داشت: علائم بیماری کلیه بستگی به نوع بیماری دارد، تنبلی کلیه و نارسایی کلیه به موارد حاد و مزمن تقسیم بندی می شود و در موارد مزمن ممکن است علائم خاصی وجود نداشته باشد و خود را با علائمی مانند خستگی عمومی، ضعف بدن و کم اشتهایی نشان دهد، در بیماری حاد، تغییر رنگ ادرار، افزایش ناگهانی فشار خون و اختلال هوشیاری مشاهده می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در صورت سنگ ساز شدن یک کلیه، کلیه دیگر درگیر شود گفت: بله این موضوع ممکن است و در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه ممکن است کلیه دیگر نیز درگیر سنگ سازی شود، لذا لازم است این افراد هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند و داروهای مورد نیاز را دریافت کنند.

ارگانی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می شود گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می شود لبنیات به همراه غذا مصرف شود تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟

مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟