مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 03:552020-08-10اجتماعي

امکان تجزیه پلاستیک و تولید سوخت با کاتالیست نانواسفنجی


محققان کاتالیست نانواسفنجی ساختند که می تواند پلاستیک را به هیدروکربن ها تجزیه کند و همچنین قادر است دی اکسیدکربن موجود در هوا را به سوخت تبدیل کند.

- محققان کاتالیست نانواسفنجی ساختند که می تواند پلاستیک را به هیدروکربن ها تجزیه کند و همچنین قادر است دی اکسیدکربن موجود در هوا را به سوخت تبدیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسیدهای جامد از جمله مهمترین کاتالیزورهای ناهمگن هستند که پتانسیل جایگزینی اسیدهای مضر برای محیط زیست را دارند و در برخی از مهمترین فرآیندها نظیر کراکینگ هیدروکربن ها، آلکیلاسیون و تخریب پسماندهای پلاستیک و همچنین تبدیل دی اکسیدکربن به سوخت می توان اسیدهای جامد را جایگزین اسیدهای مایع مضر کرد.

دو اسید جامد شناخته شده، زئولیت های بلوری و آلومینوسیلیکات آمورف هستند و اگر چه زئولیت ها به شدت اسیدی هستند، اما به دلیل ذات متخلخلی که دارند، از محدودیت هایی نیز برخوردار هستند چرا که این تخلخل موجب محدودیت در نفوذ شده در حالی که در آلومینوسیلیکات که دارای مزوحفره است، پایداری نسبی وجود داشته و اسیدیته کمتر است.

بنابراین، طراحی و سنتز اسید جامد که هم مانند زئولیت ها اسیدیته بالایی داشته و هم از نظر خواص ساختاری شبیه به آلومینوسیلیکات باشد، چالش برانگیز است، چیزی که می توان آن را زئولیت آمورف نامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تجزیه پلاستیک و تولید سوخت با کاتالیست نانواسفنجی

امکان تجزیه پلاستیک و تولید سوخت با کاتالیست نانواسفنجی