مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-10اقتصادي

آغاز زنبورداری مدرن در همدان با کندوهای کف باز/ پرواز کندوها به عراق


کندوهای کف باز که همدان یکی از استان های پیشرو در تولید آنهاست، آغازگر فصل جدیدی در زنبورداری این منطقه به شمار می رود، اتفاقی که میزان بهره وری تولید عسل را افزایش می دهد.

- خبرگزاری فارس-همدان: عسل یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که می تواند تمام نیازهای بدن انسان را تأمین کند و تولید کننده آن یعنی زنبور عسل به اندازه ای شگفت انگیز است که خداوند در قرآن بدان اشاره کرده است تا مخلوقات در آن تأمل کنند، همانطور که در آیات 68 و 69 سوره نحل می فرماید: و خدایت به زنبور عسل وحی کرد که از کوه ها و درختان و سقف های رفیع، منزل گیرد.

68 سپس از تمام ثمرات (و شیره گل ها) بخور و راه هایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است، به راحتی بپیما ، از درون شکم آنها، نوشیدنی با رنگ های مختلف خارج می شود که در آن، شفا برای مردم است؛ به یقین در این امر، نشانه روشنی است برای جمعیتی که می اندیشند.

69 از همین رو است که سالیان دراز انسان توجه اش به زنبور عسل جلب شده و یکی از شغل های مهم در حوزه کشاورزی است، بنابراین طبیعی است که در این میان انسان برای افزایش میزان بهره وری به خلاقیت و نوآوری روی آورد.

کندوهای کف باز نیز ایده و نوآوری است که این روزها در صنعت زنبورداری مطرح شده و تولید آن در استان همدان نیز آغاز شده است، برای درک بهتر کارایی این نوآوری جدید دن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز زنبورداری مدرن در همدان با کندوهای کف باز/ پرواز کندوها به عراق

آغاز زنبورداری مدرن در همدان با کندوهای کف باز/ پرواز کندوها به عراق