مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 11:202020-08-08سياسي

جلوه نام علی (ع) در آثار تاریخی


موزه ملی ایران همزمان با عید غدیر، 12 اثر موزه ای مرتبط با حضرت علی (ع) و کلمه «علی» را که در آثار تاریخی مختلف این موزه حک شده اند رونمایی کرد.

- موزه ملی ایران همزمان با عید غدیر، 12 اثر موزه ای مرتبط با حضرت علی (ع) و کلمه علی را که در آثار تاریخی مختلف این موزه حک شده اند رونمایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه ملی ایران در تیزری با عنوان جلوه های نام امام علی (ع) در آثار موزه ، 12 اثر موزه ای خود را این طور معرفی کرده است: نسخه قرآن کریم با رقم الحاقی کتبه علی بن ابیطالب ، که به شماره 4279 در موزه ثبت شده، به خط کوفی روی پوست در سده چهارم هجری قمری تالیف شده است.

این اثر تاریخی از اردبیل به دست آمده است.

کاسه سفالی لعابدار مزین به کتیبه حدیث از امام علی (ع) به خط کوفی و متعلق به سده های سوم و چهار هجری قمری در نیشابور به دست آمده است.

روی این ظرف سفالی که به شماره 21301 در موزه ملی ایران نگهداری می شود، نوشته شده است: حرص و تنگ نظری نشانه تهی دستی است کاسه سفالی لعابدار مزین به کتیبه احادیث از امام علی (ع) به خط کوفی و متعلق به سده های سوم و چهارم هجری قمری است که در نیشابور به دست آمده است.

در دایره اول این کتیبه که به شماره 3761 در موزه ملی ایران نگهداری می شود، نوشته شده آزادمرد همواره آزاد است هر چند که دچار سختی شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه نام علی (ع) در آثار تاریخی

جلوه نام علی (ع) در آثار تاریخی