مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 11:352020-08-06پزشكي

خجالتی بودن یک بیماری است؟


خجالتی بودن در روابط اجتماعی ما موثر است، ولی باید بدانید این حالت روحی و روانی قابلیت درمان و مرتفع شدن دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، خجالتی بودن چه تاثیری در روابط اجتماعی ما دارد و چه نقشی در حضور شما در میان افراد جامعه دارد از لحاظ روانشناسی این حالت روحی و روانی چگونه قابل درمان است اینگونه اختلال با چه روش هایی برطرف می شود دکتر سمیه شاهمرادی مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران گفت: به خجالتی بودن در متون روانشناسی اختلال شخصیت اجتنابی یا دوری گزینی ِمی گویند، که در همه ابعاد و جنبه های فرد مشاهده می شود به طوری که فرد از برقراری ارتباط با دیگران به کلی پرهیز می کند اما اضطراب اجتماعی در موقعیت های خاص بروز پیدا می کند و زمانی شکل اختلال به خود می گیرد که فرد از حضور در جمع به خاطر انجام کار نامناسب اجتناب می کند.

وی افزود: اختلال شخصیت اجتنابی و اضطراب اجتماعی شباهت زیادی به هم دارند که با علائمی نظیر تنگی نفس، تپش قلب و گرفتگی زبان همراه است.

همچنین از جمله دلایل بروز آن می توان به اعتماد به نفس پایین، ترس از طرد شدن، احساس حقارت و انطباق نداشتن فرد با محیط اشاره کرد.

شاهمرادی در خصوص روش های درمانی اختلال شخصیت اجتنابی تصریح کرد: برای مقابله با اختلال شخصیت، فرد باید باورهای خود را تغییر دهد در موقعیت های مختلف حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خجالتی بودن یک بیماری است؟

خجالتی بودن یک بیماری است؟