مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 22:152020-08-04اقتصادي

نی ریز دومین تولیدکننده انجیر استان فارس


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: استان فارس نخستین تولیدکننده انجیر در ایران است و شهرستان نی ریز بعد از استهبان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انجیر را دارد.

-  علیرضا بصیری در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان های فارس در شیراز بابیان این که استان فارس نخستین تولیدکننده انجیر در ایران است و شهرستان نی ریز پس از استهبان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انجیر را دارد اظهار داشت: عملیات برداشت این محصول در باغ های دیم شهرستان همه ساله از اواسط مردادماه آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه انجیرستان های دیم نی ریز ازنظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه ای است افزود: حدود پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد که چهار هزار هکتار آن مثمر است و به دو صورت تریعنی تازه خوری و خشک به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز ادامه داد: با توجه به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود چهار هزار تن انجیر در شهرستان نی ریز تولید و برداشت شود.

بصیری با اشاره به عوامل کاهش و یا افزایش محصول انجیر در این شهرستان در طول سال اضافه کرد: طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات حرارتی، وزش بادهای شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبورهای گرده افشان ازجمله عواملی می باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نی ریز دومین تولیدکننده انجیر استان فارس

نی ریز دومین تولیدکننده انجیر استان فارس