مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 22:002020-08-04بين الملل

سه نکته درباره انفجار مهیب و عجیب بندر بیروت


دولت لبنان، برای رساندن کشور به وضعیت صفر قبل از انفجار، احتمالا باید با آمریکا و فرانسه( ذی نفود سنتی در لبنان) معامله ای بزرگ داشته باشد و کمک اقتصادی بگیرد و امتیازات امنیتی و سیاسی بدهد.

- دولت لبنان، برای رساندن کشور به وضعیت صفر قبل از انفجار، احتمالا باید با آمریکا و فرانسه( ذی نفود سنتی در لبنان) معامله ای بزرگ داشته باشد و کمک اقتصادی بگیرد و امتیازات امنیتی و سیاسی بدهد.

این، خبری ناگوار برای حزب الله، تهران و دمشق است؛ فرقی هم نمی کند که اسراییل در پس این ماجرا باشد، یا صرفا یک حادثه بوده باشد.

عصر ایران - انفجار مهیب و عجیب لبنان که یادآور فیلم های تخیلی سینما و بمباران اتمی هیروشیماست، منطقه و حتی جهان را در حیرت فرو برد و همگان می پرسند آنجا واقعا چه رخ داده است؟ قطعا در شرایطی که هنوز جنازه ها روی زمین است و هیچ گروهی نیز مسوولیتی در این باره نپذیرفته و اساسا تحقیقات نیز آغاز نشده، نمی توان قضاوت درستی داشت و حتی ای بسا، پشت پرده فاجعه اخیر بیروت، برای همیشه به رازخانه تاریخ برود.

با این حال، بررسی های نخستین عصرایران از منابعی در لبنان، اطلاعاتی اولیه به دست می دهد که می تواند برای مخاطب غیرلبنانی، جدید باشد: 1- گمانه زنی های اولیه رسانه ها نشان می دهد حادثه اصلی مربوط به انفجار مخزن نگهداری مواد اولیه تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه نکته درباره انفجار مهیب و عجیب بندر بیروت

سه نکته درباره انفجار مهیب و عجیب بندر بیروت