مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 11:452020-08-03پزشكي

اجرای برنامه پیشگیری از ناهنجاری های کروموزومی جنین در فارس


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز برنامه پیشگیری از ناهنجاری های کروموزومی جنین، سندرم داون و تریزومی های 13 و 18 در استان فارس هم زمان با سراسر کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی با بیان این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه ژنتیک اجتماعی، اقدامات مرتبط با پیشگیری از ناهنجاری های کروموزمی جنین، سندرم داون و تریزومی 13 و 18 در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

وی میزان بروز بیماری های کروموزمی را 5 در هزار تولد زنده عنوان کرد و افزود: در راس این بیماری ها، سندرم داوون (تریزومی 21) قرار دارد و سندروم ادوارد (تریزومی 18) و سندروم پاتو (تریزومی 13) در رتبه های بعدی هستند.

همتی با بیان اینکه سالانه بیش از 3 هزار مورد سندروم داون در کشور اتفاق می افتد، ادامه داد: امکان علمی و عملی پیشگیری از سندروم داون با توجه به روش های غربالگری به صرفه در مقابل هزینه سنگین اجتماعی و مراقبتهای درمانی، یکی از مطالبات اصلی مادران باردار، خانواده ها و متخصصان زنان در نظام سلامت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: غربالگری سندروم داون، با توجه به در نظر گرفتن مسایل مهمی چون آموزش و مشاوره صحیح به ارائه دهنده و گیرنده خدمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه پیشگیری از ناهنجاری های کروموزومی جنین در فارس

اجرای برنامه پیشگیری از ناهنجاری های کروموزومی جنین در فارس