مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 10:152020-08-03پزشكي

بیماران بهبودیافته کرونایی در بوشهر به پویش شکرانه سلامت بپیوندند


مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: بیماران بهبودیافته کرونایی در بوشهر به پویش شکرانه سلامت بپیوندند.

- نرگس عبیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدف از راه اندازی پویش شکرانه سلامت دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان از بیماری کرونا است.

وی تصریح کرد: در این پویش، پلاسمای خون افراد بهبودیافته از بیماری کرونا جمع آوری و با توجه به شرایط و نظر پزشک متخصص به بیمارانی کرونایی که وضعیت جسمی مناسبی ندارند تزریق می شود.

عبیدی اضافه کرد: در زمان حاضر دستگاه موردنیاز و کارکنان مجرب برای جمع آوری پلاسما در انتقال خون استان بوشهر مستقر هستند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهار داشت: تنها مشکل تأمین فضا بود که با توجه به هماهنگی انجام شده با رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار شد دانشگاه در این زمینه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه هر 500 سی سی از پلاسمای خون بیماران بهبودیافته از کرونا برای درمان یک فرد استفاده می شود بیان کرد: به محض فراهم شدن فضا و امکان سنجی بعد از تأیید نهایی سازمان انتقال خون ایران در اسرع وقت این امکان برای جمع آوری پلاسما انجام و اطلاع رسانی صورت می گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهبودیافتگان کووید 19 در رده سنی 18 تا 65 سال با ترجیحاً مرد باشند و در صورتی که اهداکننده زن باشد باید سابقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران بهبودیافته کرونایی در بوشهر به پویش شکرانه سلامت بپیوندند

بیماران بهبودیافته کرونایی در بوشهر به پویش شکرانه سلامت بپیوندند