مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-03اقتصادي

نظارتی بر توزیع ماسک نیست


نایب رییس انجمن داروسازان تهران گفت: ماسک سه لایه پرستاری صنعتی با قیمت مصوب دولتی در داروخانه ها پیدا نمی شود، اما همان برندهایی که ماسک صنعتی تولید می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، دکتر بهمن صبور در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت توزیع ماسک در داروخانه ها از سوی وزارت صمت، گفت: از تاریخی که اعلام شد بحث توزیع ماسک بر عهده وزارت صمت گذاشته شده، تاکنون هیچ ماسکی در داروخانه ها توزیع نشده است.

وی افزود: باید توجه کرد که روش تولید ماسک سه لایه پرستاری به دو شکل انجام می شود؛ یکی روش مکانیزه و کاملا صنعتی است که به صورت تمام پِرِس است که قیمت تمام شده این نوع ماسک برای مصرف کننده در داروخانه 1300 تومان اعلام شده بود.

روش دیگر تولید ماسک نیمه صنعتی است که در این روش ماسک بجای پرس، دوخت می شود، اما استانداردهای وزارت بهداشت را دارد و لایه وسط آن از همان پارچه ملت بلون است، استریل می شود و در بسته‌های 50 تایی عرضه می شود.

از آنجایی که در تولید این نوع ماسک بحث کارگر بیشتر دخیل است، قیمت بالاتری دارد و قیمت آن برای تولیدکننده 1260 تومان، برای پخش 1365 تومان و برای مصرف کننده در داروخانه 1500 تومان است.

تکلیف داروخانه ها را روشن کنید صبور با بیان اینکه طی چند ماه اخیر حدود دو میلیون ماسک نیمه صنعتی را در میان داروخانه های استان تهران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارتی بر توزیع ماسک نیست

نظارتی بر توزیع ماسک نیست