مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 09:552020-07-23فرهنگي

احیای بیش از 1300 قلم از سکه های گنجینه میراث فرهنگی یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، الهه خاکباز الوندیان کارشناس مسئول موزه ها و امین اموال فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: از سال 97 تاکنون 1350 قلم از سکه های تاریخی گنجینه میراث فرهنگی یزد مرمت و ساماندهی شده است.

او با توضیح این مطلب که سکه ها به عنوان یکی از شاخص های شناسایی میراث فرهنگی ملل، همواره از جایگاه ویژه ای در مطالعات تاریخی برخوردار بوده، افزود: سکه، سندی مکتوب و معتبر، کتابی کوچک و پرمحتواست که ضرورت شناخت و اهمیت آن از جهات مختلف، حائز اهمیت است.

خاکباز الوندیان تصریح کرد: نقوش موجود بر دو روی سکه ها طیف گسترده ای از طرح ها و نقش های انسانی، حیوانی و گیاهی به همراه کتیبه ها را شامل می شوند.

پوشیده شدن این نقوش به وسیله رسوبات محیطی و یا محصولات خوردگی باعث ناخوانا شدن طرح و نقش سکه ها شده و مانع بررسی دقیق و تاریخگذاری صحیح آنها خواهد شد.

از طرفی وجود رسوبات محیطی و یا برخی ترکیبات آسیب رسان بر روی سکه ها باعث خوردگی و تخریب نقش آنها میشود.

کارشناس مسئول موزه ها و امین اموال فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در خصوص مرمت سکه های تاریخی گنجینه میراث فرهنگی استان یزد گفت: در این راستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای بیش از 1300 قلم از سکه های گنجینه میراث فرهنگی یزد

احیای بیش از 1300 قلم از سکه های گنجینه میراث فرهنگی یزد