مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 17:402020-07-15پزشكي

مراقب خوابتان باشید تا به پرخوری دچار نشوید


ممکن است علت این که زیاد شیرینی می خورید یا به سراغ چربی های ناسالم می روید، کمبود خواب باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، محققان به بررسی ارتباط معیارهای کیفیت خواب و الگوهای تغذیه ای در تقریباً 500 زن پرداختند.

چیزی که آن ها یافتند این بود که هر چه کیفیت خواب این افراد کمتر بود و هر چقدر کمتر می خوابیدند، بیشتر قند اضافی و چربی اشباع و کافیین مصرف می کردند.

به گفته ی دانشمندان، این یافته ها بسیار مهم اند؛ زیرا خانم ها بیشتر مستعد چاقی و اختلالات خواب هستند که هر دو می توانند ناشی از مصرف زیاد مواد غذایی باشند.

غذاهایی که قند زیاد دارند و چربی های ناسالم نیز منجر به عوارضی برای سلامتی می شوند از جمله دیابت نوع دوم، بیماری قلبی و چاقی.

در جامعه ی مدرن ما، بیشتر افراد ساعت های طولانی کار می کنند و شام را دیروقت می خورند و اهمیت خواب خوب و کافی اغلب دست کم گرفته می شود و به طور کلی سبک زندگی خیلی از افراد چندان سالم نیست.

مطالعه ی جدیدی که انجام شده به نقش پُررنگ و بسیار مهم خواب باکیفیت در کنترل وزن و پتانسیل آن در پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان پرداخته است.

خواب کمتر به معنی مصرف بیشتر غذای ناسالم است تقریباً 500 زن بین سنین 20 تا 76 سال از نظر الگوهای خواب و کیفیت و مقدار غذاهایی که می خوردند مورد بررسی قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب خوابتان باشید تا به پرخوری دچار نشوید

مراقب خوابتان باشید تا به پرخوری دچار نشوید