مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 07:102020-07-15ورزشي

ماجرای تعارض بین مفاد موافقت نامه های بین المللی با قوانین و مقررات داخلی


یک عضو حقوقدان شورای نگهبان توضیحاتی را درباره ماجرای تعارض بین مفاد موافقت نامه های بین المللی با قوانین و مقررات داخلی ارایه داد.

- یک عضو حقوقدان شورای نگهبان توضیحاتی را درباره ماجرای تعارض بین مفاد موافقت نامه های بین المللی با قوانین و مقررات داخلی ارایه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی طحان نظیف در ارایه گزارشی به مردم از جلسه شورای نگهبان در اینستاگرام خود نوشت: چهارشنبه 18 تیرماه جلسه شورای نگهبان بود.

رسیدگی به ادامه اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار جلسه بود که بررسی آن به اتمام رسید.

یک نکته مهم که در جلسه در مواد مختلف این مصوبه مطرح شد و البته در مباحث حقوق داخلی و بین المللی و همچنین در بررسی موافقت نامه های بین المللی و یا در مصوبات مجلس یا اساسنامه های دولتی که به موافقت نامه بین المللی ارجاع داده می شود، مطرح است، اینکه مشخص نیست در مقام تعارض بین مفاد منشورها، موافقت نامه های بین المللی و دستورالعمل های ابلاغی توسط نهادهای بین المللی با قوانین و مقررات داخلی، کدام یک حاکم خواهد بود؟ این مساله در مواد مختلف اساسنامه از جمله ماده یک، بند 22 ماده 7، ماده 9، تبصره 3 ماده 14 و بند 2 ماده 27 وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تعارض بین مفاد موافقت نامه های بین المللی با قوانین و مقررات داخلی

ماجرای تعارض بین مفاد موافقت نامه های بین المللی با قوانین و مقررات داخلی