مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 04:002020-07-15اقتصادي

گیاهی که 300 برابر قند و شکر شیرین کنندگی بدون ضرر دارد


محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به افزایش تولید برگ و ترکیبات شیرین کننده موجود در برگ گیاه استویا شدند که منبعی طبیعی برای تولید شیرین کننده های جایگزین قند و شکر است.

- ایسنا/البرز محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به افزایش تولید برگ و ترکیبات شیرین کننده موجود در برگ گیاه استویا شدند که منبعی طبیعی برای تولید شیرین کننده های جایگزین قند و شکر است.

دکتر فواد مرادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مجری طرح در خصوص این طرح گفت: منشا شیرینی برگ های استویا، وجود موادی موسوم به استویوزاید و ربودیوزاید آ است که شیرین کنندگی آنها 200 تا 300 برابر شکر است و در عین حال بـدون کالـری بـوده و مضرات قند و شکر و هیچ گونـه عـارضه جانبـی دیگر ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به شیوع بالای دیابت در ایران خاطرنشان کرد: ترکیبات گیاه استویا جایگزین مناسبی برای قند و شیرین کننده های قندی در مبتلایان به دیابت و دیگر افراد دارای رژیم های بدون قند است.

مرادی با اشاره به این که گیاه استویا، بومی پاراگوئه و برزیل است و در گذشته های دور توسط بومیان این کشورها برای مصارف دارویی و شیرین کردن غذا استفاده می شده است، اظهار کرد: این گیاه پس از کشف توسط دانشمندان به اروپا و آسیا نیز منتقل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهی که 300 برابر قند و شکر شیرین کنندگی بدون ضرر دارد

گیاهی که 300 برابر قند و شکر شیرین کنندگی بدون ضرر دارد