مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:502020-07-15سياسي

حذف آلاینده های نفتی از آب زیرزمینی با کمک پوست گردو


محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آلاینده های نفتی در آب زیرزمین را با بهره گیری از کربن فعال حذف کردند.

- محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آلاینده های نفتی در آب زیرزمین را با بهره گیری از کربن فعال حذف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیرحسین حسینعلی زاده خراسانی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص طرح خود با عنوان بررسی حذف آلاینده نفتی از آب زیرزمینی با استفاده از موانع نفوذپذیر واکنش دهنده گفت: با توجه به آلوده شدن آب های زیرزمینی پالایشگاه تهران به مواد نفتی و احتمال انتشار آلودگی به آب های کشاورزی جنوب تهران این پژوهش به منظور جلوگیری و بهبود شرایط آب آن منطقه انجام شد.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فرایند اجرای این کار گفت: روش کار در این پروژه بر مبنای قرار دادن یک سری موانع پر شده از مواد جاذب و واکنش دهنده بر سر جریان طبیعی آب زیرزمینی است که با عبور آب با جریان طبیعی خود از این موانع آلودگی جذب و یا به مواد بی ضرر یا کم ضرر تبدیل می شود.

خراسانی افزود: کار در این پژوهش در قالب آزمایشگاهی شروع و جاذب های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت جاذب کربن فعال بهترین عملکرد را از خود نشان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف آلاینده های نفتی از آب زیرزمینی با کمک پوست گردو

حذف آلاینده های نفتی از آب زیرزمینی با کمک پوست گردو