مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-15بين الملل

بورل: برجام مبنای پرداختن به نگرانی های امنیتی منطقه است


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پنجمین سالگرد حصول برجام، از آن به عنوان سنگ بنای پرداختن به دیگر دغدغه های مشترک از جمله مسائل مرتبط با امنیت منطقه ای، - یاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به مناسبت فرا رسیدن پنجمین سالگرد حصول برجام، در یادداشتی که در پراجکت سیندیکیت منتشر شد؛ ادعا کرد: بدون این توافق، ایران تاکنون به سلاح هسته ای دست یافته و بی ثباتی دیگری را به منطقه افزوده بود.

با این حال، وی هشدار داد که امروز، حفظ برجام به 2 دلیل واجب است: نخست آنکه 12 سال طول کشید که ایران و جامعه بین المللی برای حل اختلافاتشان پل بزنند و دیگر آنکه اگر برجام فروبپاشد، هیچ توافق جامع یا جایگزینی برای آن وجود ندارد.

بورل در بخشی از یادداشت خود مدعی شد: اگرچه بازگشت تحریم های آمریکا، آشکارا تاثیری منفی بر اقتصاد ایران و مردمش داشت، این کشور برای 14 ماه دیگر به تعهداتش ادامه داد؛ حال آنکه بار دیگر غنی سازی اورانیوم را به سطح نگران کننده ای افزایش داده است.

به این ترتیب، برجام بیش از پیش دچار نقصان شده و نگرانی های گذشته در حال بازگشت است.

با این حال، وی اذعان کرد که اگرچه ایران باید به نوبه خود به تعهدات برجامی باز گردد؛ اما باید از مزایای اقتصادی آن نیز بهرمند شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: برجام مبنای پرداختن به نگرانی های امنیتی منطقه است

بورل: برجام مبنای پرداختن به نگرانی های امنیتی منطقه است