مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-15اقتصادي

مردم نگران پول های خود در حساب کارگزاری ها نباشند


مردم بابت پولی که در حساب های خود در کارگزاری ها دارند، نگرانی نداشته باشند، در عملکرد 50 ساله بازار بورس تخلف به خصوصی در این زمینه نداشته ایم.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مردم بابت پولی که در حساب های خود در کارگزاری ها دارند، نگرانی نداشته باشند، در عملکرد 50 ساله بازار بورس تخلف به خصوصی در این زمینه نداشته ایم.

علی خالق نیا در گفت وگو با ایسنا، در خصوص مشکلات اخیر کارگزاری های بورس، اظهار کرد: این مشکل به زیرساخت کارگزاری ها مربوط می شود، زیرساخت کارگزاری ها الکترونیکی است و ظرفیت محدودی دارد.

طبیعتا اگر این ظرفیت از حد مجازی افزایش یابد، دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات در این زمینه به دو بخش هسته معاملات بورس و پلتفرم های معاملاتی کارگزاری ها که وظیفه ارسال سفارشات را دارند، مربوط می شود، عنوان کرد: هسته معاملات بورس و ایجاد پلتفرم کارگزاری ها در سال های دوری شکل گرفته است.

به عنوان مثال در سال گذشته جمعیت بورسی ایران 900 هزار نفر و در سال های 90 تا 95 تقریبا صد هزار نفر بود، در حالی که اکنون این میزان به سه تا چهار میلیون نفر افزایش یافته است.

خالق نیا افزود: این سیستم ها برای ظرفیت آن زمان ساخته شده و در حال حاضر حجم درخواست ها در سیستم به لحاظ تعدادی و ریالی بسیار بیشتر از ظرفیتی است که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم نگران پول های خود در حساب کارگزاری ها نباشند

مردم نگران پول های خود در حساب کارگزاری ها نباشند