مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:302020-07-14اجتماعي

محققان آلمانی: کودکان کرونا را منتقل نمی کنند


محققان آلمانی دریافته‌اند کودکان در مدارس نه تنها نقشی در انتقال کووید-19 به بزرگسالان ندارند، بلکه همچون ترمزی در برابر ابتلا به این بیماری عمل می‌کنند.

گاردین روز سه شنبه در گزارشی با عنوان «نرخ پایین ابتلا به کویید-19 در مدارس آلمان»، نوشت: آزمایش دانش آموزان و معلمان ایالت زاکسن در شرق آلمان نشان می‌دهد کودکان می‌توانند همچون ترمزی در برابر ابتلا به کرونا عمل کنند.

براساس آزمایشاتی که بر روی دو هزار دانش آموز مدرسه و معلم انجام شده، مشخص گردید برخلاف تصورات، مدارس نقش مهمی در گسترش ویروس ندارند.

این کشور اروپایی در ماه می (اردیبهشت) مدارس را بازگشایی کرد و این در حالی است که همچنان بحث بر سر نقش کودکان در انتقال ویروس به بزرگسالان آسیب پذیر در خانه، معلمان و کارکنان مدرسه ادامه دارد.

مطالعه یاد شده توسط بیمارستان دانشگاه درسدن (مرکز ایالت زاکسن) انجام شد و براین اساس، نمونه خون نزدیک به 1500 کودک در سنین 14 تا 18 سال و 500 معلم از 13 مدرسه در درسدن و مناطق باوتسن و گرلیتز (از دیگر شهرهای ایالت زاکسن) در ماه می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

«رینهارد برنر» (Reinhard Berner)، استاد جراحی قلب و عروق در این بیمارستان گفت: از نزدیک به دوهزار نفر، تنها 12 نفر آنتی بادی داشتند و نتایج اولیه نقش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان آلمانی: کودکان کرونا را منتقل نمی کنند

محققان آلمانی: کودکان کرونا را منتقل نمی کنند