مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:102020-07-14بين الملل

دور تازه اوج گیری تنش ها میان واشنگتن و پکن


در تازه ترین تحول در دور تازه اوج گیری تنش ها میان واشنگتن و پکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای تند به شدت به چین تاخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران ، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ادعای حق حاکمیت چین بر دریای جنوبی چین غیر قانونی است.

در تازه ترین تحول در دور تازه اوج گیری تنش های میان واشنگتن و پکن وزیر خارجه آمریکا امروز در بیانیه ای تند به شدت به چین تاخت و به این کشور هشدار داد که ایالات متحده اجازه نخواهد داد پکن با دریای جنوبی چین به عنوان بخشی از امپراطوری دریایی خود رفتار کند.

آمریکا مدت ها است ادعاهای پکن را در دریای جنوبی چین که هم محل ذخایر با ارزش نفت و گاز و هم یک آبراه حیاتی برای تجارت جهان است، رد می کند اما هیچ وقت تا این اندازه تند در این خصوص موضع گیری نکرده بود.

پومپئو در بخش دیگری از این بیانیه می گوید: ایالات متحده از (اقیانوس) هند-آرام آزاد و باز پشتیبانی می کند.

سیاست ما در این منطقه بسیار شفاف است؛ ادعاهای پکن درباره منابع فراساحل بخش عمده ای از دریای جنوبی چین کاملا غیرقانونی است.

این موضع وزیر خارجه آمریکا در خصوص این منطقه در حالی طرح می شود که این کشور سال ها در خصوص اختلافات چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا در این منطقه همچون ویتنام و فیلیپین موضع خاصی نگرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور تازه اوج گیری تنش ها میان واشنگتن و پکن

دور تازه اوج گیری تنش ها میان واشنگتن و پکن