مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-14اقتصادي

کامل ترین بانک فهرست نگاری کتابهای چاپ فارسی در کتابخانه ملی است


غلامرضا امیرخانی به تشریح کامل ترین بانک فهرست نگاری کتاب های چاپ فارسی و همچنین نفیس ترین سفرنامه های سرزمین ایران که متعلق به کتابخانه ملی است، - پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامرضا امیرخانی نامی آشنا برای اهالی کتاب و فعالان فرهنگی به ویژه حوزه ادبیات است.

وی به عنوان فردی با تجربه در حوزه کتاب، کتابداری و کتابخوانی و با دارا بودن سابقه و تجربه ای 25 ساله در حوزه های مختلف مدیریت فرهنگی از جمله در کتابخانه ملی؛ در این گفت وگو به ابعاد مختلف فعالیت ها و نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حوزه کتاب و اسناد (آرشیو) پرداخته است.

وی در ابتدای این گفت وگو با تاکید بر احتمال تغییرات بنیادین در حوزه های کتابداری و آرشیو به دلیل شرایطی که کرونا در دنیا ایجاد کرده است، درباره پدیده کتاب سازی و سرقت ادبی و مسئولیتی که کتابخانه ملی برعهده دارد، گفت: کتاب سازی و سرقت ادبی در مصادیق سابقه ای حدود هزار سال دارند.

بطوریکه در ابتدای کتاب کشف المحجوب نیز نویسنده عنوان می کند که کتاب او دچار سرقت ادبی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و دسترسی بیشتر در حوزه اینترنت، متعاقبا کتاب سازی بسیار راحت تر شده است و به نوعی این رشد پیشرفت به مثابه شمشیر دولبه است و کتاب سازی نیز بسیار سریع تر آشکار می شود، بنابراین بسیاری معتقد ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کامل ترین بانک فهرست نگاری کتابهای چاپ فارسی در کتابخانه ملی است

کامل ترین بانک فهرست نگاری کتابهای چاپ فارسی در کتابخانه ملی است