مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-13پزشكي

کمبود ذخایر گروه های خونی در بوشهر/ بیماران چشم انتظار خون های اهدایی


مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: میزان مراجعه افراد به انتقال خون با توجه به موج جدید کرونا تحت تأثیر قرارگرفته است و با روند کاهش ذخایر خون در استان بوشهر روبرو شده ایم.

- نرگس عبیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: میزان مصرف خون در بیمارستان ها مثل قبل بوده و بیمارانی از جمله عزیزان تالاسمی و بیماران سرطانی به طور مستمر به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: از هم استانی های عزیز درخواست می کنم با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی در این روزهای کرونایی، به فکر چشم انتظاران خون باشند که زندگی آن ها به تزریق به موقع خون وابسته است.

وی گفت: از آنجایی که هر فرد تا سه ماه بعد از اهداء خون، امکان مراجعه به انتقال خون ندارد از این عزیزان تقاضا می شود در این مدت با اطلاع رسانی و دعوت از سایر هم استانی ها، برای اهداء خون، سفیر این رسالت باشند.

عبیدی با اشاره به رایزنی هایی که انجام شده جهت بهبود ذخایر خون افزود طرح غربالگری اهداکنندگان بار اول که فرد در اولین مراجعه به انتقال خون فقط نمونه می داد به طور موقت متوقف شده است و هر فردی پس از مراجعه در صورتی که شرایط اهداء خون داشته باشد، می تواند خون اهداء کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود ذخایر گروه های خونی در بوشهر/ بیماران چشم انتظار خون های اهدایی

کمبود ذخایر گروه های خونی در بوشهر/ بیماران چشم انتظار خون های اهدایی