مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 04:552020-07-13سياسي

مردم هرگونه تضییع حقوق عامه را گزارش کنند


سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه را احیای حقوق عامه دانست و گفت: مردم هرگونه تضییع حقوق عامه را گزارش کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، نوذر برداره سرپرست معاونت قضایی پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور به تشریح تکلیف دستگاه قضایی در احیای حقوق عامه پرداخت و گفت: مطابق بند 2 اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف مهم قوه قضاییه احیای حقوق عامه است گرچه در مشروح مذکرات خبرگان قانون اساسی در مورد این بند بحث خاصی صورت نگرفته تا مفاد و مفهوم آن تبیین شود و نیز تاکنون قانون موضوعه عادی درخصوص احیای حقوق عامه تصویب نشده است.

لیکن غالب حقوقدانان احیاء حقوق عامه را شامل اقداماتی می ­دانند که ضمن جلوگیری از تشدید آثار زیانبار ناشی از نقض حقوق عامه زمینه اعاده آن را فراهم می­ نماید.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مدظلّه العالی در موارد متعدد در باب حقوق عامه به قوه قضاییه تأکیداتی داشتند از جمله اینکه در دیدار مسئولین قضایی در تیرماه 96 فرمودند: احیاء و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضاییه است و این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم هرگونه تضییع حقوق عامه را گزارش کنند

مردم هرگونه تضییع حقوق عامه را گزارش کنند