مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 14:052020-07-12سياسي

پاسخ ظریف به کمیسیون امنیت ملی درباره فروش کیش


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع توافق همکاری 25 ساله ایران با چین با حضور وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه وزیر خارجه شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و نفت ارزان قیمت در سند همکاری 25 ساله را رد کرد و آن .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر خارجه و معاونانش برای ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تشکیل شد.

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه ضمن اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری 25 ساله با چین بیان داشت که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین روابطی راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

عمویی ادامه داد: طبق توضیحات آقای ظریف روند تدوین این سند با سفر آقای شی جین پینگ به تهران در سال 1394 آغاز شد و دو کشور در این سفر تصمیم گرفتند که نقشه راه بلندمدت را طراحی کنند.

این سند پس از تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین توضیح داد: طبق توضیحات وزیر خارجه در تشریح ابعاد این سند بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین آن تاکید شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ ظریف به کمیسیون امنیت ملی درباره فروش کیش

پاسخ ظریف به کمیسیون امنیت ملی درباره فروش کیش