مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 09:352020-07-12فرهنگي

«ستارگان روی زمین» در شبکه مستند


مجموعه «ستارگان روی زمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید مجید احمدی طارمی در سه قسمت حدود 20 دقیقه ای روی آنتن شبکه مستند می رود.

- مجموعه ستارگان روی زمین به تهیه کنندگی و کارگردانی سید مجید احمدی طارمی در سه قسمت حدود 20 دقیقه ای روی آنتن شبکه مستند می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدمجید احمدی طارمی درباره مستند ستارگان روی زمین که پخش آن از امروز 22 تیرماه آغاز می شود، گفت: این مجموعه تولید شبکه کیش است و از ابعاد مختلف معماری، تاریخچه، کارکرد و… به مساجد کیش به خصوص مساجد تاریخی می پردازد.

وی افزود: وجه تسمیه این مجموعه به اصطلاح نجوم فی الارض به گذشته مربوط می شود که بومیان جزیره کیش در گذشته به مساجد اطلاق می کردند.

این مجموعه در سه قسمت با نام های نوری از گذشته ، نوری درون آبگینه و آبگینه درون خانه ای روشن تولید شده است و از امروز 22 تیر ساعت 19 پخش آن در شبکه مستند آغاز می شود.

طارمی درباره نامگذاری این مجموعه مستند هم بیان کرد: واژه های نور و آبگینه در نامگذاری قسمت ها به یکی از اسماء خداوند (نور) در قرآن (آیه 35 سوره نور) ارجاع دارد و همچنین یکی از صفات ستاره (مساجد) روشنی (نور) است.

وی افزود: نوری از گذشته به بقایای مسجدی در محوطه تاریخی حریره می پردازد، مسجدی که اوج شکوفایی اش در دوره ایلخانی بوده است، نوری درون آبگینه نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ستارگان روی زمین» در شبکه مستند

«ستارگان روی زمین» در شبکه مستند