مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 07:052020-07-12فرهنگي

درباره موزه مصر؛ یادگار عتیقه ترین های عصر فراعنه


موزه ها همواره از زمان شکل گیری، در زمره قابل توجه ترین مراکز فرهنگی و نمایان گر میراث ملت ها در طول تاریخ بوده اند، امروز در سراسر جهان موزه ها با نقش اثرگذار خود در حفظ و نگهداری میراث و فرهنگ ملل و اقوام، - ایسنا/خراسان رضوی موزه ها همواره از زمان شکل گیری، در زمره قابل توجه ترین مراکز فرهنگی و نمایان گر میراث ملت ها در طول تاریخ بوده اند، امروز در سراسر جهان موزه ها با نقش اثرگذار خود در حفظ و نگهداری میراث و فرهنگ ملل و اقوام، تاریخ را زنده کرده و تجربه سیر در زمان را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می آورند.

موزه مصر که به عنوان بزرگترین مجموعه آثار باستانی فرعونی در جهان شناخته می شود، در قلب قاهره و در نزدیکی میدان تحریر واقع شده و عنوان برترین مکان نگهداری از مجموعه آثار باستانی مصر را با خود یدک می کشد.

در این موزه چیزی حدود 12 هزار اثر تاریخی نگهداری می شود که تنها نمونه کوچکی از این آثار در مجموعه به نمایش عموم گذاشته می شود، موزه مصر میزبان قطعات مهمی از تاریخ مصر باستان است و بزرگترین مجموعه از اشیاء عتیقه فرعونیان، مخصوصا پادشاه توت عنخ آمون را در خود جای داده است.

ساخت این موزه در سال 1835 در نزدیکی بوستان ایزبکیا صورت گرفت و در سال 1858 به دلیل کوچک بودن فضای ساختمان موزه برای نگهداری تمام اشیاء هنری ساختمان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره موزه مصر؛ یادگار عتیقه ترین های عصر فراعنه

درباره موزه مصر؛ یادگار عتیقه ترین های عصر فراعنه