مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 11:452020-07-11بين الملل

اردوغان: بعید نمی دانیم برخی خواستار تبدیل کعبه یا مسجدالاقصی به موزه شوند


رییس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) مخالفان تغییر کاربری موزه «ایا صوفیه» به مسجد را به باد انتقاد گرفت و گفت ممکن است که آنها پیشنهادی مبنی بر تغییر کاربری مسجد «سلطان احمد» به موزه را ارائه دهند.

- رییس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) مخالفان تغییر کاربری موزه ایا صوفیه به مسجد را به باد انتقاد گرفت و گفت ممکن است که آنها پیشنهادی مبنی بر تغییر کاربری مسجد سلطان احمد به موزه را ارائه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی تاریخی خود خاطرنشان کرد، مطمئناً مسأله بازگشت کاربری ایاصوفیه به مسجد با مخالفت هایی رو به رو می شود که ممکن است مخالفان پیشنهادی مبنی بر تغییر کاربری مسجد سلطان احمد به موزه ارائه دهند.

اردوغان افزود، آنها بر اساس چنین ذهنیتی در گذشته، به استفاده از این مسجد (سلطان احمد) به عنوان نمایشگاه عکس، کاخ یلدیز (مکان تاریخی استانبول) به عنوان قمارخانه، ایا صوفیه به عنوان آموزشگاه موسیقی جاز فکر می کردند تا این که آنها برخی از این امور را اجرا کردند.

وی ادامه داد، چنین دیدگاهی طبق معمول در تمامی دوره های چیزی جز نشان دادن مفاهیم ضد مدرنیسم و اصرار برای بستن واتیکان و تبدیل آن به موزه و باقی ماندن ایا صوفیه به عنوان یک موزه نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: بعید نمی دانیم برخی خواستار تبدیل کعبه یا مسجدالاقصی به موزه شوند

اردوغان: بعید نمی دانیم برخی خواستار تبدیل کعبه یا مسجدالاقصی به موزه شوند